Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: inknikken linker heup

inknikken linker heup

hi, zodra ik met een zadel rij ga ik scheef zitten..... zoder zadel niks aan het handje! ik ben bezig mijn pony recht te richten volgens de klassieke dressuur, op de linkerhand wil hij graag wat naar buiten vallen (niet over de schouder). omdat linksom ook niet mijn sterkste kant is zitten we elkaar letterlijk wat in de weg! als mijn zadel recht ligt heb ik het gevoel naar rechts te vallen en zit ik wat scheef naar rechts, wat op de voltes een ingeknikte heup word... niet altijd, er zitten veel goede stukken tussen todat hij of ik weer wat scheef gaat zitten of lopen. ps; heb zo'n 1,5 jaar met bbpad gereden en nu sinds 2 mnd. met een nieuw heel fijn zadel! ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik blijf op dit punt wat hangen.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re: inknikken linker heup

Oh, dit is zo herkenbaar.... Ik houd het hier even in de gaten.
    Voor mijzelf zit ik te denken aan lessen centered riding.
    Started!

ja, zat zelf ook aan zoiets te denken! je zou bijna je zadel weer in de kast leggen pfff (en dan zadelloos rijden..)

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Heb je les?
    Wat mij het ALLERmeest helpt, is les van een fijne instructeur! Zij ZIET wat er gebeurt. Ik voel wel, maar voel niet goed... wat voor mij recht voelt IS scheef en vice versa. Ik vind het zó verdomd ingewikkeld, die scheefheid t.o.v. de grond... kijk, gebogen scheef, dat zie/voel ik van op de rug nog wel, maar dat 'hangende' scheef Dáár helpt mijn instructrice!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja herkenbaar, een instructrice is fijn, zelf weet ik soms niet meer of ik nu wel/niet rechtzit.

Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

ik heb wel les, maar dat is voor zo'n 2 maanden per jaar! ik ben daar als workingstudent en krijg den les... bij heiner nordberg, ( was parelli duitsland). ik ga denk ik iemand vragen om gewoon te kijken tijdens mijn rijden, daar zal ik ook wel wijzer van worden! ps; hoop in maart-april weer naar duitsland te gaan

Wilma
    Guest

Een weekje rechtrichten bij Sincerita.nl?

Bladwijzers

Forum Rechten