Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: paarden en koeien

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

paarden en koeien

Diesel heeft het er niet zo op...ze zijn al raar als ze gewoon je liggen aan te staren en raar ruiken amar als ze gaan rennen naar je toe dan is er dus paniek!! Terwijl we zijn ook wel es langs een wei met koeien gegaan waar hij niks om gaf maar meestal word hij er wel RB van.

Het liefst zou ik hem een keer erbij gooien..want met spelen word het wel opgelost..maar ja..elke keer blijft het spannent..kheb het idee dat als hij ze echt kan aanraken en er een dag ofzo bij kan saan dat hij ze herkent en ze niet meer vreemd vind dat het dan misschien voorgoed is opgelost..

hoe doen jullie dat?

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Re: paarden en koeien

Bij ons op stal zijn er een paar mensen geweest die hun paard bij de boer naast onze pensionstal gezet hebbeb. Hierna was de angst wel over.
    Mijn paarden stonden vroeger altijd tussen onze koeien.

Je moet alleen wel uitkijken dat hij zo bang wordt dat hij door de draad gaat.
    Misschien als de mogelijkheid bestaat eerst in een wei ernaast zetten, dan kan hij altijd wat verder bij ze weggaan en er wanneer hij eraan toe is dichterbij gaan staan.

Marleen

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ja das misschien wel een optie.!! het gaat voornamelijk om de lakenvelders die tegenover staan..dat is 1 zwart witte stier en 2 zwarte koeien..maar die hebben 2 weien geloof ik..misschien eens vragen of diesel een keer in de wei ernaast mag..

Pas wel op met het koeien bij paarden gooien, zijn 2 verschillende dieren en koeien beschermen flink hun weide..

Bij ons op de boerderij staan koeien de paarden staan ernaast, maar die doen nooit wat ze komen wel is kijken maar lopen vrijwel snel weer weg.

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Sun heeft het er ook niet zo op.
    Voornamelijk als we met de wagen weg zijn, en hij dus zeer weinig steun bij mij kan zoeken.
    Inmiddels gaat hij er wel gewoon langs, mits ik hem voldoende ondersteun met mn handen. Hij kijkt wel, en flink de oortjes erop, maar hij wijkt niet meer uit en veranderd niet van tempo.
    Hij heeft dus blijkbaar wel voldoende vertrouwen in mij, dat ik hem nooit in een (voor hem) gevaarlijke situatie zal brengen.

Ik heb hem altijd de kans gegeven te kijken (als we aan kwamen in draf, dan altijd terug naar stap) en praat veel tegen hem dat het zo'n dapper paard is enzo, maar uiteindelijk moet hij er wel altijd gewoon voorbij. Beetje met het idee van "tis niets om je druk over te maken, kijk even en loop nu maar gewoon erlangs, tis allemaal in orde"

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Meestal waren de koeien waar wij langs kwamen ook net zo nieuwsgierig en kwamen dan naar het hek lopen. Ik liet Sterre dan altijd even snuffelen aan die koeien en na 2 of 3 keer waren koeien niet heel gek meer.

Bladwijzers

Forum Rechten