Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: goed voer

goed voer

ik ben op zoek naar een goed voer om als extra aan mijn (2 jarige) paard te geven,ze krijgt oneperkt hooi (denk ongeveer 10kg per dag) en loopt de hele dag buiten (staat wel weinig gras) ook krijgt ze nog een stuk of 8 winterpenen per dag,en 50gr pavo vital met lijnzaadolie,ze is pas ontwormd maar ze blijft helaas dun.

ik zoek dus echt een brok met zo min mogelijk vreemde toevoegingen,het liefst ook iets wat makkelijk te verkrijgen is.

het liefst zou ik dan ook van de pavo vital afstappen,maar op dit moment kan ze echt niet zonder die extra aanvulling.

ik heb zelf al gedacht aan bietenpulp of grasbrok,of misschien een goede slobber ofzo.

hebben jullie tips?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Re: goed voer

Waarom kan ze niet zonder die extra aanvulling ? (gewoon nieuwsgierig)
    Tips ? Misschien kun je wat wijzer worden van de site van paardnatuurlijk ?
    Overigens voer ik mijn paard wel eens slobber van Havens (slobber mash) bij als hij wat moet aankomen. Dit voer is door een holistische dierenarts nagemeten voor MIJN paard en bleek prima te zijn voor hem.

Berlingo wat is voor jou dik.. Want wat ik uit ervaring weet is het beter dat je bij een 2 jarige zijn ribben ziet dan dat hij modder vet is !
    Zijn gewrichten zijn immers nog in de groei en als hij dan dik is dan kan dat belastend voor hem zijn..

Misschien kun je is foto van maken wat jij bedoeld met dun ??

Liep er vandaag toevallig langs met eveline hier aan de overkant staat een paard en die is 18 jaar en daarbij tel je al zijn ribben
    Staat op schraal land wat niet bemest is ,krijgt verder geen hooi overdag en staat 's nachts op stal krijgt wel brokken volgens mij. Voor een 18 jarige paard ziet hij er slecht uit. Paard mag oud zijn maar dan kan hij nog wel stevig om zijn.

ze is niet super mager,maar ik merk aan haar dat haar kont wat invalt,en als ik de zijkant van de buik aai (zonder daarbij te drukken) voel ik meteen de ribben,ze heeft nu een enorme wintervacht dus het valt zo op het oog niet op,maar ik voel het wel meteen.

Bladwijzers

Forum Rechten