Ik ben afgelopen zaterdag op een cursus massage en stretching geweest bij Equireva in Lheebroek. We hadden er mooi weer bij wat het nog leuker maakte. Na de theorie over de anatomie zijn we naar de paarden gegaan. Ze hadden er stuk voor stuk hele leuke IJslanders staan. Hier hebben we de anatomie in de praktijk gebracht. Veel kijken naar het paard en alles opzoeken/aanwijzen. Na de lunch weer een gedeelte theorie over het masseren en het stretchen. Dit hebben we na de tijd weer in de praktijk gebracht. We hebben geleerd het paard op de juiste manier te stretchen en verschillende massage technieken uitgeprobeerd.
De hele dag was heel erg goed verzorgd en alles werd duidelijk uitgelegd. We mochten de overzichtelijke informatie map mee naar huis en kunnen alles thuis nog eens rustig doorlezen. Ik heb me gelijk opgegeven voor de vervolgcursus.
Ook ga ik in mei nog met Olskling 2 dagen bij ze op cursus voor het rugvriendelijk rijden voor ruiter en paard en in juni heb ik nog de 2 daagse acupressuur cursus. Ik weet zeker dat ik me daar goed ga vermaken en veel dingen zal leren.
Gerry en haar man (en Alie) hebben ons (de rest is het helemaal met mij eens) een hele leuke, leerzaam, interessante en goed verzorgde dag bezorgd.
Bladwijzers