Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Cursus massage en stretching

Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004

Cursus massage en stretching

Ik ben afgelopen zaterdag op een cursus massage en stretching geweest bij Equireva in Lheebroek. We hadden er mooi weer bij wat het nog leuker maakte. Na de theorie over de anatomie zijn we naar de paarden gegaan. Ze hadden er stuk voor stuk hele leuke IJslanders staan. Hier hebben we de anatomie in de praktijk gebracht. Veel kijken naar het paard en alles opzoeken/aanwijzen. Na de lunch weer een gedeelte theorie over het masseren en het stretchen. Dit hebben we na de tijd weer in de praktijk gebracht. We hebben geleerd het paard op de juiste manier te stretchen en verschillende massage technieken uitgeprobeerd.

De hele dag was heel erg goed verzorgd en alles werd duidelijk uitgelegd. We mochten de overzichtelijke informatie map mee naar huis en kunnen alles thuis nog eens rustig doorlezen. Ik heb me gelijk opgegeven voor de vervolgcursus.

Ook ga ik in mei nog met Olskling 2 dagen bij ze op cursus voor het rugvriendelijk rijden voor ruiter en paard en in juni heb ik nog de 2 daagse acupressuur cursus. Ik weet zeker dat ik me daar goed ga vermaken en veel dingen zal leren.

Gerry en haar man (en Alie) hebben ons (de rest is het helemaal met mij eens) een hele leuke, leerzaam, interessante en goed verzorgde dag bezorgd.
    Mijn dieren zijn mijn alles.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Cursus massage en stretching

Het lijkt mij ook zo leuk om daar mee over te leren maar goed..., geld he. Kan je het nu ook toepassen op je eigen paarden of is het de bedoeling dat je eerst nog enkele cursussen volgt?

Aangemeld
    Dec 2004

Het is er juist voor dat je het toe kan passen op je eigen paarden. Later in het jaar ga ik dan naar de vervolgcursus. Dit is vooral een herhaling van de cursus (waar loop je tegen aan, heb je vragen, enz.) en je leert er dingen bij. Ik kan er thuis nu zelf mooi mee aan de slag.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Leuk, ik ben nog nooit naar zo'n soort cursus geweest maar heb wel een boek erover en vindt dat ook heel interessant!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Leuk verslagje Chrissie! Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaringen met de cursus rugvriendelijk rijden.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2005

leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Keep it Natural,

Actief Forumlid Annemeik's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Chrissie, heb je een link voor deze organisatie ofzo? Het lijkt me heel interessant! Zijn deze cursussen duur? En waar worden ze gegeven? Beetje veel vragen, maarja
    One just has to face it - riding isn't natural to the horse. *Theresa Sandin* <!-- w -->http://www.sustainabledressage.net<!-- w -->

Aangemeld
    Dec 2004

http://www.equireva.nl

Hier kun je alle nodige info vinden!

Actief Forumlid Annemeik's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Okee, dank je wel! Ik kijk meteen!
    One just has to face it - riding isn't natural to the horse. *Theresa Sandin* <!-- w -->http://www.sustainabledressage.net<!-- w -->

Bladwijzers

Forum Rechten