ik heb 2 pony's lopen, diesel van 1.30 (13 jaar oud) en filcka 93 cm (1,5 jaar oud).
Flicka is van de zomer hoefbevangen geweest, dat hebben we toen niet gemerkt dus waarschijnlijk viel het ook erg mee.
De DA en bekapper hebben dit geconstateerd aan de hoeven..
Nu voerde ik afgelopen winter altijd voordoog, omdat dat het enige is wat ik op stal heb en er is niet even een andere stal waar ik mijn pony's 24/7 buiten mag laten.
probleem is nu: Marco heeft me ten zeerste afgeraden om die 2 bakken helemaal te vullen, dat is VEEL te veel voor Flicka. Hij adviseerde er een rooster of iets voor te maken (soort betongaas bv) zodat ze wel onbeperkt hooi hebben, maar dat het beperkt eten is, niet schrok schrok schrok!
Dat zie ik opzich wel zitten, maar ik vind dat gaas eng en voor de tanden vind ik dat gaas ook niet echt prettig. Ik zou ook de kliko's VEEEL verder open kunnen snijden en er gewone hooinetten in kunnen hangen, zodat de hooiopname drastisch word verminderd en het hooi toch droog blijft. De kliko's zijn echt ideaal omdat het hooi droog blijft! En diesel at voorheen nat hooi niet altijd op, al is hij altijd wel erg verwend, als hij het echt koud heeft zal hij nat hooi toch ook wel gaan eten??
Nu dacht ik anders ipv de kliko's een hooinet te kopen bij http://www.hooinet.nl, maat L (80euro!)
Best een prijskaartje dus en het hooi word wel nat. De vraag daarover dus: zal diesel nat hooi uiteindelijk wel gewoon gaan eten? En 2: Hiermee word de hooiopname voor flicka toch wel dratisch verminderd?
Wat zouden julie kiezen?
Bladwijzers