Nee ze wordt nat van de stro, ze gaat op een of andere manier altijd op de verkeerde plek in de stal liggen (plaatsen waar ze geplast heeft enzo)
Ik controleer iedere dag of ze het koud of warm heeft, en tot nu toe voelt ze altijd prima aan (niet te koud en niet te warm) behalve op de natte plekken (echt te koud).
Nu met de deken op zodat ze niet meer nat kan worden gaat het beter, helaas trekt de vocht die in haar haren zat in de naden dus was van plan een 2e erbij te kopen zodat 1 kan drogen als de ander op haar ligt. Maar nu ik twijfel over het wel of niet scheren wacht ik daar even mee tot ik zeker weet wat ik ermee wil doen, want dan heeft ze wel een dikkere deken nodig dan wat ze nu heeft.
Ze stond buiten zonder deken, daardoor heeft ze ook zo'n ontzettend dikke vacht...
Ik heb een oproep geplaatst voor een weiland, mijn instructrice kijkt ook rond, maar weet niet helemaal zeker meer of ik dat nog wil gezien ik haar humeur veel beter vind nu ze op stal staat.
Ik snap niet helemaal waarom ze nu vrolijker is, want ik dacht dat paarden zich buiten veel meer op hun gemak voelde.
Maar dat is niet mijn enige punt...
Epen is vrij klein, het meeste land is van boeren voor de koeien, en daar willen ze (vooral 's winters) geen paarden op. Het andere land (wat ook verhuurd wordt) is bezet door andere paarden eigenaren hier. Ik zei laatst tegen mijn instructrice (die woont hier al een hele poos en kent ook zowat iedereen met land) 'tegen het voorjaar zal er wel wat vrij komen denk ik' maar dat zag ze somber in. Ook zij had geen plek meer op haar weides helaas.
Luuk ver van huis zetten vind ik geen optie, vooral met het veulen straks niet.
Ik ga me dan veel te veel zorgen maken omdat het verder weg is van huis en ook als er wat is, ben ik er niet binnen 15 minuten..Ik heb dat toen gehad met Malik, was ook telkens ruim 30 minuten van huis, en die was niet eens drachtig
![]()
Dus zoveel twijfels, en beslissingen te maken.
Ik kijk het gewoon even aan qua stalling, zodra ik ook maar merk dat ze het niet fijn vind dan houd het ook op, maar ze is echt duidelijk vrolijker. (in de lente/zomer staan de paarden daar trouwens wel veeeeel langer buiten, de manege heeft ook echt heel veel land)
Bladwijzers