Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 71

Topic: Scheren discussie, graag jullie mening......

Re: Scheren discussie, graag jullie mening......

Ik vind die dekens gewoon lelijk.

Ik vind ontplofte teddybeer-vachten niet cool

Als je paard dekens nodig hebt, doe je dat toch.. boeiend als het niet mooi of niet natuurlijk is. En als je intensief ergens naar toe traint en peerdlief is na het instappen al een bezwete spons, dan is het imo logischer om wél te scheren dan om niet te scheren. Aangezien 'normals' en 'naturals' hun paard totaal anders gebruiken is het toch gewoon appels met bomen (BB) vergelijken.

Ik vind het discussieren over bokt-topics zo nutteloos

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat door anderemensen hier al gezegd wordt , denk dat je niet zwart/wit moet denken en in termen van wat is slecht ,maar wat is goed voor dit paard in deze situatie, de ideale situatie bestaat vaak niet.

Als je je paard echt een plezier wilt doen en "natural" wilt houden, zet hem dan in een grote kudde ergens op een vlakte met veel ruimte en geen mensen, dan hebben ze ons echt niet nodig.

Gr Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik dacht trouwens hier op dit forum een antwoord van de Naturals te vinden waarom hun scheren nou echt zo slecht vinden.
    .. dat antwoord vind je misschien niet omdat scheren per definitie niet slecht IS.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door zoezi
    Ik dacht trouwens hier op dit forum een antwoord van de Naturals te vinden waarom hun scheren nou echt zo slecht vinden.
    assumptions......
    "Hier" zitten vooral mensen met gezond verstand, die zelfstandig beslissingen kunnen nemen, al dan niet na ruggespraak , en het beste voor hebben met hun dieren. "Wij" passen dus eigenlijk niet in een hokje.
    De reden dat ik niet scheer is omdat ik mijn paard niet 24/7 wil ontdoen van zijn God's given superjas omdat ik er 4 keer in de week of van mijn part alle dagen een drie kwartier óp wil zitten. Dan m'n paard maar wat langer onder een fleece zoveel mogelijk op laten drogen en dan weer lekker bloot.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Op dit forum zijn we dat stadium gelukkig al voorbij. Niets is hier vanzelfsprekend waar of onwaar. Niets wordt hier veroordeeld (nou ja, bijna niets).
    Ook scheren niet.
    Ondanks dat ik mijn paard niet scheer, kan ik (inmiddels, voor alles is een leerweg) meestal begrip opbrengen voor mensen die daar wel voor kiezen.

Stel even voor dat je écht serieus bezig bent in de endurance, en dat je paard het tijdens de training verschrikkelijk warm krijgt, zijn hartslag daardoor giga op hol slaat, en een simpel streep vacht wegscheren je paard hierin "lucht" kan geven, de trainingen plezieriger kunnen maken voor je paard. dan DOE je dat toch? Of je kiest ervoor om niet te doen wat je eigenlijk met je paard wil.

Als mensen het hele paard kaalscheren en vervolgens onder 3 dekens in een stal zetten, zal ik misschien advies geven over hoe het misschien anders kan. Maar op scheren an sich... als er over nagedacht is (en dat doen "normals" ook heus wel) dan is hun keuze vaak prima onderbouwd en logisch. Als je goed naar ze luistert en bereid bent je open te stellen voor andere meningen en andere oogpunten dan is er nog een schat aan wijsheid te leren. Dat geld voor mij, voor jou, voor iedereen. Dat is nu nét het leuke van dit forum!

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Ik heb me pony ook onder een deken, niet geschoren. De reden hierachter is omdat Cunna in de winter echt haren van 10cm krijgt heb ik de afgelopen 2 winters ervaren.
    Nu word het naarmate ze ouder worden wel minder maar omdat ze nog een conditie van 0 heeft en ik rustig aan wil opbouwen met grondwerk wil ik niet het risico lopen dat ik kostbare tijd verlies. Ik neem de tijd dat wel, maar zou het jammer vinden als ik 4 maanden lang 1x per week net 10min wat kan doen want anders dan zweet ze al. En zie 10cm haar maar droog te krijgen eind van de dag waarna ik ook nog een half uur naar huis terug moet fietsen in het donker.

De keus voor mij was gauw gemaakt, in cunna haar belang en de mijne op de tweede plaats ook.

Wat ik er verder nog aan toe kan voegen is dat je het paard zowizo niet onder 1 kader kan zetten kwa scheren/niet scheren. Er spelen zoveel factoren mee, en wat er al eerder is gezegt als je zo natuurlijk mogelijk voor je paard wil wezen laat hem dan los in het wild.. Instinctief redden ze zich prima!
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    50
    Dagboek Berichten
    69

Heb vandaag voor het eerst ooit mijn pony geschoren, dus ik vertrek direct naar de blauwe buren
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Dat geld voor mij, voor jou, voor iedereen. Dat is nu nét het leuke van dit forum!
    Laat maar.....een fatsoenlijke discussie is niet mogelijk zonder dat iedereen je gaat haten zeg.
    Ik ben een lieve vrouw hoor.........
    Ook al snap ik niks van paarden, wat niet is, kan nog komen!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

linda het is echt niet zo dat iedereen je haat hoor
    Ik begrijp hun standpunt ergens wel een beetje. Dit forum heeft een héél andere mentaliteit dan bokt. Hier heeft iedereen zijn mening klaar, maar met respect voor de ander. Zie het als opbouwende kritiek.

Ik heb hier buiten veel over paarden ook nog veel geleerd over discussiëren
    Laat het gewoon even over je heen komen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    linda het is echt niet zo dat iedereen je haat hoor
    Ik begrijp hun standpunt ergens wel een beetje. Dit forum heeft een héél andere mentaliteit dan bokt. Hier heeft iedereen zijn mening klaar, maar met respect voor de ander. Zie het als opbouwende kritiek.

Ik heb hier buiten veel over paarden ook nog veel geleerd over discussiëren
    Laat het gewoon even over je heen komen
    Ach Willeke, kan zo kwaad worden als ze me aanvallen. En waarover nu eigenlijk? Omdat ik geschoren paarden niet natuurlijk vind? Dat is toch ook zo?
    Een hond met een jasje aan vind ik ook niks. Zo zijn er ook mensen die tatoo's of punkers niks vinden. Dan krijg je toch ook niet iedereen over je heen? Misschien was het een domme vraag van me wat nu het nut van scheren is, maar ik heb altijd begrepen dat domme vragen niet bestaan en ik had zeker niet verwacht dat ik de volle laag zou krijgen!
    Het is zo'n zwart-wit maatschappij, gatsie...........
    Ook al snap ik niks van paarden, wat niet is, kan nog komen!

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Het is echt niet dat iedereen je haat. Dit is een discussie en van een wat ander niveau dan bokt. Je krijgt hier niet de volle laag maar een reactie op wat je typt. Neem het allemaal nog een keer rustig in je op.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Heb vandaag voor het eerst ooit mijn pony geschoren, dus ik vertrek direct naar de blauwe buren
    scheer je weg!
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Laat maar.....een fatsoenlijke discussie is niet mogelijk zonder dat iedereen je gaat haten zeg.
    Ik ben een lieve vrouw hoor.........
    Ik hoop dat je het hier over de discussie op bokt hebt en niet over de reacties op dit forum.

Je vroeg om meningen en die krijg je hier. Uitgebreid, doordacht en op een alles behalve 'hatelijke' manier.

Het is zo'n zwart-wit maatschappij, gatsie...........
    Ik zou zeggen: lead by example!

[size=99px]*ziet hier een enorm leermoment aankomen*[/size]
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Tuurlijk mag jij je mening hebben! En domme vragen bestaan inderdaad niet.
    Toen je deze discussie startte wist ik dat hij zo ging lopen
    Echt waar, laat het even rusten, lees het morgen eens opnieuw en ik ben er zeker van dat je hier positiever tegen aan gaat kijken

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

@Zoezi .. maatschappij zwart-wit? In deze discussie ben jij toe de enige die zwart-wit gedrag laat zien. Ik lees hier alleen maar goed onderbouwde, genuanceerde reacties! Van mij mag jij scheren belachelijk vinden en dekens lelijk.. maar realiseer je goed, dat als je weinig moeite doet om een ander te begrijpen, men ook over het algemeen weinig moeite zal doen om naar jou te luisteren...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    *knip* "Hier" zitten vooral mensen met gezond verstand, die zelfstandig beslissingen kunnen nemen, al dan niet na ruggespraak , en het beste voor hebben met hun dieren. "Wij" passen dus eigenlijk niet in een hokje.
    *knip*
    Ik niet iig.. mijn kont is te dik

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere
    Het is echt niet dat iedereen je haat. Dit is een discussie en van een wat ander niveau dan bokt. Je krijgt hier niet de volle laag maar een reactie op wat je typt. Neem het allemaal nog een keer rustig in je op.
    Weet je.. ik begrijp niet zo waarom Zoezi denkt/vind/vaststelt dat iedereen haar haat... da's één... en verder... 'de volle laag'.. ????? Ik nie snap nie (bb) Ik lees enkel genuanceerde posts... nog niet eens aanvallend... Veel uitleg, veel motivaties.. maar aanvallend

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere
    scheer je weg!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ow ja.. Ik scheer mijn paard niet, niet nodig tot nu toe...maar ik heb helemaal NIETS tegen scheren, mits het met een, goed doordachte, reden gebeurt!

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten