Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Ontwormen, nieuwe regeling

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ontwormen, nieuwe regeling

Ik vroeg me af hoe jullie de nieuwe ontworm-regeling ervaren. Ik bedoel, hoe pakken jullie het aan? Ervan uitgaande dat je de reguliere ontwormingsmiddelen gebruiken. Hoe pakt jullie dierenarts het aan? En wat kost dat dan?
    Voorbeeld: mijn dierenarts wil wat mest hebben voor mestonderzoek (20 euro) en geeft dan een advies af voor een jaar. De daarbij genoemde middelen kun je dan via hem kopen. Ik vind dat nogal duur, want je kunt via internet voor 14,50 onderzoek + advies krijgen (en dat wordt minder als je meer pakketten koopt, tot 10,50 euro per pakket bij x pakketten).
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: Ontwormen, nieuwe regeling

Ik heb voor 1,5 jaar wormkuren ingeslagen.
    Heb dit probleem dus nog niet.

De Agradi levert wel wormkuren! Ze hebben een vage constructie met een I net DA ofzo gemaakt. Dan kun je toch bij hun de wormkuren kopen.

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

ja, zo'n constructie heeft onze lokale dierenshop ook.
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik heb vooraf een doos wormenspuiten ingekocht, waar ik nog 2 jaar mee vooruit kan.
    Mestonderzoek laat ik uitvoeren bij Het Woud, daar krijg je idd ook advies bij.
    Een mestonderzoek 1x per jaar lijkt mij ook niet voldoende om advies te geven voor een heel jaar.

En wormkuren kun je ook nog steeds zonder recept van de DA bestellen bij Divoza (moet je wel een formulier invullen en opsturen) en daar zijn de goedkope spuiten met ivermectine nog steeds zo'n 8 euro. Ik heb het vermoeden dat ze via de DA duurder zijn...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb het probleem ook nog niet, ik heb spul in Amerika besteld, is onderweg. Als dat goed bevalt ga ik vaker via die weg bestellen...
    Ik had alleen de praktijk eens even gebeld om na te vragen hoe zij het aanpakken zodat ik mijn strategie kan bepalen
    Groeten,
    Dorien

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

De stal waar ik sta heeft een deal met een DA. Ik kan zelf kiezen of ik de dure of de goedkope variant wil. De stalhoudster adviseerd ons dan weer namens de DA. Zij heeft ze op voorraad, zo is het goedkoper.

Zij zegt echter dat we twee keer per jaar moeten ontwormen. Voor het weideseizoen en na het weideseizoen. Dan wel per keer 2x met een tussentijd van twee weken. Dan kom je dus uit op 4x per jaar. Ik heb het altijd om de 3 of 4 maanden gedaan.

Vroeger had ik een DA die adviseerde iedere keer te wisselen van middel. Later had ik een DA die adviseerde het hele jaar hetzelfde middel te gebruiken en dan het volgende jaar een ander middel enz. Met wel in oktober een andere voor.....? (weet even niet meer waarvoor ook al weer).

Ik heb nu nog steeds aardig een vrije keuze hierin en doe het dus nog steeds om de 3 of 4 maanden. (ligt eraan welk middel)

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Dorien, heb je een linkje?

Aangemeld
    Jul 2005

Natuurlijk: http://www.wormbestrijding.nl/. Of bedoelde je Amerika?
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik zag bij de welkoop dat zij mestonderzoeken verkopen van de Dieren Gezondheidsdienst of zo. Deze kosten 8,95.
    Ik heb er een aangeschaft, maar nu blijkt dat je dus van 5 paarden mest in 1 zakje moet doen, goed moet mengen en dan moet opsturen. dan krijg je advies voor alle paarden tegelijk... En een factuur van 21,95!
    Hm, dat schiet dus niet erg op met 3 paarden. dan weet ik liever exact hoe het er per paard aan toe is...

Die mestonderzoeken lijken me dus géén aanrader.

Tot nu toe heb ik nog wormenkuren, maar de volgende beurt zal ik helaas echt moeten gaan winkelen bij de dierenarts of zo.

Aangemeld
    Jul 2005

Of bij Het Woud (link die ik gaf). Heb ik wel goede ervaring mee.
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik heb wormonderzoek laten doen door de da voordat ik Whoopie ging verhuizen, koste geloof ik 10 euro, en aan de hand daarvan en de situatie (weidebeleid/aantal paarden etc) krijg je advies.
    Vorige week nog even overlegd met de dierenarts, bij ons wordt dagelijks mest verwijderd, zijn advies was dan om straks na tijdje vorst te ontwormen, ook ivm lintworm, dan in het voorjaar en tussendoor in de zomer een keer mestondezoek en afhankelijk van wel/niet wormbesmetting dan ontwormen, maar in principe dus 2 keer per jaar.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Gelukkig heb ik ook voor 2 jaar ingeslagen dus zit niet met dat probleem, maar daarna ga ik ze denk ik via divoza bestellen incl mestonderzoek. Zoals ik rondneus is dat het goedkoopste.
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik laat al anderhalf jaar de mest onderzoeken door VPL het Woud (van wormbestrijding.nl) en ontworm aan de hand van hun advies. Zij zijn een veterinair lab, dus mogen ook wormpasta's verkopen. Als het advies luidt dat er ontwormd moet worden, bestel ik het direct bij hen.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb zelf ingeslagen, maar mijn weidegenootjes hadden dat ondanks mijn waarschuwing niet gedaan.
    Laten ze nou via Divoza gewoon wormen kuren hebben besteld. Ik geloofde het pas toen ze ze ook echt ontvangen had, maar ze hebben ze echt binnen gekregen 2 weken geleden.

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ja hoe kan dat dan? Het mag toch niet meer op die manier? (via divoza)

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten