Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: De Tao van Equus

  1. #1
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    De Tao van Equus


    De Tao van Equus de weg van het Paard een transformerende en helende reisAuteur: L. Kohanov Paperback 436 pagina's | Uitgeverij Ankh-Hermes | juni 2007
    BeschrijvingLinda Kohanov
    De Tao van Equus
    De weg van het paard
    Een transformerende en helende reis

    In De Tao van Equus vervlecht Linda Kohanov het verhaal van haar ontdekking van de spirituele potenties van paarden met indringende mythologie, neurologisch onderzoek en persoonlijke anecdotes. Resultaat is een buitengewoon verhaal over healing en communicatie dat de conventionele opvattingen over paarden op hun kop zet.
    Het begon allemaal in het begin van de jaren...


    Ik had dit boek al een poosje in huis liggen en ben erin begonnen. Het is een bijzonder leerzaam boek, prachtig en heel leesbaar verteld, het geeft me weer heel andere perspectieven en manieren om naar paarden (en mensen) te kijken....
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  2. #2
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: De Tao van Equus

    Ik heb het ook pas besteld. Ben Erg benieuwd! Heb het boek ruiter tussen twee werelden al gelezen en daar wordt vaak verwezen naar de Toa of Equus.

  3. #3
    Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    56
    Berichten
    206

    Re: De Tao van Equus

    De Tao is een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb . Ook ruiter tussen twee werelden heb ik, ook een aanrader.

    Als het goed is komt er dit jaar nog het 3e boek van haar uit in het Nederlands (dacht dat het een soort van werkboek was) zag ik op de NH-dag.

  4. #4
    Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    Hoogersmilde (Dr)
    Berichten
    1.364

    Re: De Tao van Equus

    Het is toch in deze volgorde: 'Tao van Equus' en dan 'de ruiter tussen twee werelden'? Aangezien ik over een tijdje jarig ben en de sint en kerst weer komen! Lekker lezen!
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

  5. #5
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: De Tao van Equus

    ik ben ook begonnen aan de tao of equus... men ik ben zooo benieuwd naar het vervolg van het boek dat ik moeite heb het boek neer te leggen...

    Dit stukje wakkerde mijn nieuwsgierigheid enorm aan:
    Kunnen paarden keuzes maken? Hebben ze een eigen, sterke wil? Hoe kan het dat ze lijken te weten wat mensen denken en voelen? Zijn ze helderziend, of zijn ze gewoon - en op een zeer verfijnd niveau - goed in het interpreteren van de lichaamstaal van hun eigenaar?
    Zijn paarden spirituele wezens met een eigen levenslot en bestemming? En zo ja, is die bestemming dan verweven met de toekomst van de mens, met name in deze tijd, nu de taak die voorheen door deze dieren vervuld werd door het merendeel door machines is overgenomen? Hoe zou de geschiedenis van de beschaving eruitzien wanneer je er naar zou kijken door de ogen van het paard? In hoeverre kun je de geest van het paard vergelijken met de geest van de mens? Van welke aspecten van het gedrag van het paard zou de mens baat kunnen hebben wanneer hij dat overnam? Wat hebben alle grote paardenmensen, ongeacht hun rijstijl of nationaliteit, met elkaar gemeen?
    Waarom voelen vrouwen zich zo tot paarden aangetrokken?
    dit zijn enkele van de vragen waarop dit boek antwoord probeert te geven.

  6. #6

    Re: De Tao van Equus

    Ik kan echt iedereen aanraden om deze boeken te lezen!
    Ik heb regelmatig zitten huilen tijdens het lezen. Ik heb Tao of Equus en ruiter tussen twee werelden al een aantal keer gelezen: Deze boeken hebben mijn leven veranderd!
    Paarden beschikken over zo'n grote kennis en zijn echt heel gevoelige en spirituele wezens, ik wist dit eerder echt niet. Maar tegenwoordig vraag ik mijn paard regelmatig om advies.
    ook tijdens het werken met jongeren kan ik heel prettig met de paarden samenwerken.
    Echt als je dit boek niet gelezen hebt, kan ik je aanraden dit te doen!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •