ik heb een tweejarige merrie van zo'n 1.55m.
geschat gewicht is 450kg,ze is pas nog ontwormd.
ze komt momenteel 4 uur per dag op het gras omdat ze niet goed tegen teveel gras kan en het gras waar ze op staat is momenteel ook erg lang.
over de andere 20 uur genomen heeft ze op 1 dag zo'n 18-20kg hooi gegeten,en de andere dag zo'n 16kg.
lijkt mij erg veel naast nog 4 uur grazen en voor zo'n klein paardje.
verder krijgt ze als bijvoeding zo'n 200gr geweekte zemelen met foeneknof+zeewier en lijnzaadolie,ook krijgt ze een stuk of 4 winterpenen per dag en ze heeft de beschikking over een liksteen.
het hooi is niet echt van super goede kwaliteit,maar ik voer dit nu toch al een tijdje en toen at ze ook niet zoveel,deze partij is gelukkig bijna op en dan gaan we over op een andere hooi leverancier.
ze is best goed op gewicht,het kan natuurlijk zijn dat er weer een groeispurt aan zit te komen en dat ze daarom nu zoveel honger heeft,ik overweeg nu om een deel van het hooi te vervangen door luzerne omdat dit voedzamer zou zijn,maar wat kan ik daar dan het beste bij geven voor de juiste verhoudingen?
en is dit een goede manier of zouden jullie de voeding op een andere manier aanpassen?
Bladwijzers