Oorspronkelijk Geplaatst door
Dorien66

Oorspronkelijk Geplaatst door
Lon
De meeste paarden worden al heet van de reform kruiden muesli die hij eerst kreeg
Nou, als dat waar zou zijn dan zou Linde een tijd geleden al ontploft moeten zijn...
Maar goed, je vraagt om advies, niet om hoe Linde wel of niet ergens op reageert
Ik zou nu nog niks veranderen, maar eerst bloedonderzoek laten doen. Liefst met bloedmonsters van vroeg in de ochtend, voor hij zijn krachtvoer krijgt, en dan drie keer met steeds een week ertussen. De uitslagen vergelijken (bloedwaardes zijn maar een momentopname, het gaat erom een tendens te ontdekken). Als daar niks uitkomt vermoed ik ook dat het simpelweg combi karakter en leeftijd is. En daar kun je bar weinig aan doen, behalve jezelf erbij neerleggen en accepteren dat King een jaartje ouder wordt.
Overigens vind ik, denk ik, dat 2,5 schep krachtvoer per dag wat veel is, maar dat is ook erg afhankelijk van de rest van de omstandigheden. Hoeveel loopt hij buiten, hoeveel ruwvoer krijgt hij werkelijk binnen, heeft hij een deken, hoe hard moet hij werken, hoe vaak moet hij werken, en ga zo maar door.
Ter vergelijking: Linde krijgt maximaal 1 schep Reform Kruiden Muesli en 0,5 schep geplette haver per dag. (Appels en peren hoor, want Linde staat heel hoog in het bloed en barst van de energie zonder de nare kantjes die daarbij kunnen horen.) Daarnaast loopt ze 24/7 op de wei, draagt een deken en krijgt samen met haar twee weidemaatjes een enorme kruiwagen hooi per dag bijgevoerd. Ze werkt relatief hard, ik rij zo'n vijf a zes keer per week en daarbij spaar ik haar niet (bij wijze van spreken

Bladwijzers