Course Descriptions
Language of Horses (On Line Levels 1&2)
Weanlings, yearlings, mature horses, any discipline · Build communication & understanding · Develop the bond · Constructive exercise · On Line Patterns · HorsenalityTM · Behavior modification · Seven Games under a microscope · Safety & confidence · Needs · Problem Solving · Leadership I.
Pre-requisites: Basic understanding of the Seven Games.
Dit staat bij: TAKE A COURSE op de parelli website.
Er zijn hier vaker vragen gestelt wat betreft jaarlingen etc en men raad hier aan om wel iets van parelli toe te voegen in de dagelijkse omgang maar verder niks. Er zijn blijkbaar wel echt cursussen voor waar ook de Seven Games aan bod komen.
Heeft iemand een idee hoe dit juist zit en hoe dat in zijn werk gaat? Wat zou ik dan wel al met mijn 1,5 jarige mini kunnen doen?
Ze heeft weinig zin om mee te lopen, is echt een lui beestje, slecht te motiveren, zelfs niet met snoepjes. Met de stick soort van stick te me doen krijg ik haar wel redelijk netjes mee, maar ik doe t dus ook alleen vanuit de wei naar de poetsplaats. Wandelen dat schiet er nu gewoon bij in, omdat ze eigenlijk zo slecht luisterd. En ik wil haar dan eigenlijk eerst de seven games leren en dan bv wat driving vanuit zone 3 etc, zodat ik veel meer uit de kast kan halen als we gaan wandelen en zij daar anders over denkt.
Maar omdat ze nu pas 1,5 jaar wil ik haar ook gewoon lekker in de wei laten en pas met haar aan de slag gaan als ze 3 is. Ze is helemaal niet vervelend ofzo, maar ik merk als ik met Diesel (mijn andere pony waarmee ik level 2/3 grondwerk doe) bezig ben, lopend vanuit de wei naar poetsplek hij heel braaf meeloopt, touw hangt slap. De uk moet ik echt meesleuren of met de stick/string een behoorlijke zwier naar de achterhand zoals bij stick2me zeg maar (qua positie enzo dan he), ik kan haar ook niet achteruit yoyo-en als ze te dicht bij mij komt, want dat kent ze dus niet echt. Ik wil haar niet overvragen, ze is veel ziek geweest en heeft dus ook al genoeg meegemaakt (was ziek toen ik haar kocht), maar nu luisterd ze eigenlijk vrij slecht omdat we zo slecht communiceren met elkaar.. ik weet niet wat ik nu eigenlijk moet doen, wel wat parelli doen op haar niveau, of juist niet..
Bladwijzers