Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: mok----------> biotex?

mok----------> biotex?

heeft iemand tips mbt deze situatie?

de mok was aan het begin nog niet zo erg,ze had toen wel wat dikke en warme kogels,toen heb ik de da erbij gehaald.
    kan natuurlijk zijn dat de mok er wel zat,maar ze liep toen dag en nacht in een natte weide waardoor misschien de korsten losgeweekt waren en de mok dus niet opviel,de kootholtes waren ook niet rood ofzo.

sinds ik met de behandeling ben begonnen (wassen met betadine scrub,insprayen met prednocutin forte en insmeren met clindacutin zalf) zitten er veel meer korsten en kreeg ze een vuurrode,gespannen huid in de kootholtes,wel waren de benen niet warm meer,en enkel nog wat dik bij de kogels als ik haar sochtends uit de box haalde.

ben toen gestopt met wassen,de huid is nu weer mooi roze en niet meer zo vuurrood,maar de korsten worden nog niet minder.

de zalf van de da is nu bijna op,ik mag het t/m donderdag gebruiken,daarna zou ze in het verband moeten met een of ander agressief goedje.
    zolang de mok niet erger wordt en de benen ook niet dik en warm zijn ga ik eerst een andere tip proberen die ik vroeger is van een meer alternatieve da gehad heb,namelijk de benen in een emmer met biotex (groen) zetten,dit even laten weken en dan zo op laten drogen op de huid,dit dat 1x per dag en 1x per dag vette zalf erop smeren.
    denk alleen niet dat het zal lukken om haar met de benen in een emmer te zetten,dus kan het dan beter met een spons aanbrengen.

ook ben ik er van overtuigd dat de mok van binnuit komt,ze is namelijk in september ingeent en een week daarna ontwormd,enkele dagen later is de mok begonnen!(dit was in een nog droge weide)

na een week smeren met sudocreme was de mok aardig weg,toen kwam de natte periode,en ze leek geen last van mok te hebben,maar zoals ik hierboven ook schreef kan dat er misschien toch geweest zijn,maar had ze geen korsten zitten doordat dit steeds losgeweekt werd in de natte wei,
    en opeens had ze dikke en warme kogels ,toen begonnen met behandelen met middeltjes van de da en de mok is nu een stuk erger dan aan het begin! zucht............

edit:

loszittende korsten zou ik moeten verwijderen van de da,maar er komt nauwelijks wat af!

Re: mok----------> biotex?

zal even kijken of ik misschien foto's kan plaatsen...

zo was de mok eind september,ben toen gaan smeren met sudocreme en na een aantal dagen was het weg:

zo waren haar benen vlak voordat de dierenarts kwam:

zo waren de benen toen ik begonnen was met behandelen met zalf+spray van de da en dagelijks wassen met betadine scrub:
    (slechte foto kwaliteit helaas,maar je ziet goed hoe rood het is.het zwarte is geen viezigheid,maar meer korsterig)

zo zijn de benen nu (foto van zondag),na 2 dagen niet meer te hebben gewassen,heb wel nog steeds de spray en zalf van de da gebruikt:

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Die zalf van de DA, was dat hydrocortisonzalf?

zalf heet clindacutin zalf...

Sophie heeft ook mok, wij doen nu droogzetter erop als goed is moet dan over weekje ofz over zijn. 2 of 3 x erop en klaar is kees hopelijk helpt het goed.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Misschien kan je iets gaan gebruiken met chlooramfenicol? Dat krijg ik van mijn smid, helpt tegen rotstraal én tegen mok. Wit water noemt hij het .

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb net in je andere topic hierover een tip gegeven over Head & Shoulders Classic Clean (de blauwe). Daar heb ik een goeie ervaring mee.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

hier de foto's van vanmorgen,het lijkt toch wel alsof er wat minder korstjes zitten nu,de benen zijn sochtends wel nog steeds wat dikker rond de kogel.
    (let niet op de vieze hoeven)
    het wittige laagje is nog wat creme van gisteravond die er nog op zat.

ter vergelijking;dit is een foto van 3 dagen terug:

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    wij doen nu droogzetter erop
    = antibiotica

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Ik heb goede ervaring met Cure-Mok van VSM, dat zijn homeopathische tabletjes die van binnen uit werken. Verkrijgbaar bij onder andere Paardendrogist. Op de mok zelf Sudocreme.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

hier weer foto's van de mok van 2 dagen terug,het is niet erger geworden,ook niet minder,de benen zijn nu ook sochtends niet meer dik als ze van stal komt,wat me wel opvalt is dat de kootholte van haar rechterachterbeen een soort verdikking heeft,het lijkt alsof er een bobbel zit met een korst erop,de huid voelt daar ook erg hard aan (zie 1e foto),ik heb helaas 2 dagen niks kunnen smeren omdat de creme op was dus afgelopen 2 dagen is er niks verandert in de situatie.

rechterachterbeen:

linkerachterbeen:

sophie haar mok is bijna weg 1 x behandelen in lauw water met een vaatwas tablet

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

inderdaad lauw water een vaatwastablet, dat werkt echt super!

Ga alsjeblieft niet aan de gang met al die chemische troep van je dierenarts, ik had echt gezegd dat hij de pot op kon!!

Ik denk dat mok ook van binnenuit komt, maar sommige paardjes zijn er gewoon vatbaar voor.
    Als het vaak terug komt zou ik cure-mok gaan geven van de paardendrogist.

Maar eerst dat lauw water + vaatwastablet en de blauwe head&shoulders wil ook nog wel goed werken

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Diesel_
    inderdaad lauw water een vaatwastablet, dat werkt echt super!

Ga alsjeblieft niet aan de gang met al die chemische troep van je dierenarts, ik had echt gezegd dat hij de pot op kon!!
    Uhm, ik lees hier toch een ernstige tegenstrijdigheid

'Chemische troep' [size=99px](welke jarenlang getest is op geschiktheid bij dieren)[/size] mag je niet gebruiken maar een [size=99px](vieze chemische)[/size] vaatwastablet is oké?

Ik vind het fijn als het werkt en heb er dus niets tegen, maar heb wel wat tegen dit soort ongegronde uitspraken!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten