hallo
Sun staat deze winter weer op de pensionstal waar hij vorig jaar ook staat. Hij staat daar in een boxje aangepast voor shetten, met dus een lage drinkbak en een laag ruitje zodat hij goed buiten kan kijken. Maar de boxdeur is gewoon hoog, en de box heeft 2 dichte zijwandenGeen contact met de mensen op stal of de andere paarden dus.
Aangezien mijn pony zich dit jaar 100 keer beter gedraagt naar andere paarden en naar mensen toe, ben ik eens gaan vragen wat de mogelijkheden zijn. En nu mag ik dus de boxdeur een stuk open zetten, en daar een hek voorzetten waar hij overheen kan kijken en zodat hij kan neuzen met zn buurman.
Super natuurlijk! Een stalgenoot van me heeft het al helemaal uitgedacht voor me! Hij heeft een hek geregeld met spijlen (verticaal) wat ervoor mag komen. Laag genoeg zodat hij zn hoofd en hals eroverheen kan doen, hoog genoeg zodat hij niet zal springen.
Maja... Verticale spijlen dus. ongeveer 15 a 20 cm uit elkaar. In principe breed genoeg om zn hoef doorheen te doen en weer terug te halen zonder problemen.
Kan ik dat zo houden, moet er toch iets voor en zo ja, wát dan, of kan ik het misschien beter helemaal anders aanpakken? (andere stalling zoeken is niet mijn bedoeling!!)
Hoop dat jullie even mee willen denken
Groetjes, Lacuna
Bladwijzers