-
Ervaringen HAF-pad?
Wie heeft er een HAF en wil vertellen wat de voordelen (mssn ook nadelen?) zijn?
Ik zoek een pad voor onder een Bob Marshall (boomloos western). Hij moet voorgevormd zijn en ruggengraatvrijheid hebben, heb me laten vertellen dat de HAF hierbij fijn is. Als iemand een andere goede weet, mag ook!
Wie weet waar je HAF westernpads kunt kopen... graag, heb ze nog niet kunnen vinden!!
Thanks!
-
Actief Forumlid
Re: Ervaringen HAF-pad?
Ik heb ze te koop, heb er nog 1 liggen (maar ik kan ze dus in allerlei soorten en kleuren bestellen http://www.luckyleather.nl/pads7.htm ), idd. ruggegraatvrijheid en op de plaats waar het zadel ligt lekker dik (behalve de bovenste roundskirts, die zijn 1 dikte).
Bij westernpads is het wel zo dat de inlages niet uitneembaar zijn, zoals bij de endurance modellen.
-
Forum Meubilair
Ik heb een HAF pad. Onder Askja haar zadel helemaal fijn, ik heb een antislip onderkant. Als ik die echter bij Blessa gebruik krijgt ze er rommelige haren van. Niet fijn dus.
Ik vind de HAF fijn in onderhoud, hij pakt geen haren aan en er komen niet snel vlekken op (alsof dat belangrijk is...). Een klein nadeel is dat de bovenkant zo spek- en spekglad is. Als het eenmaal op het paard ligt, ligt het als een huis. Daarvoor is het altijd even schuiven.
-
Ha, dank je! Klinkt goed dus!
Masja, heb ff gecheckt, super! Als ik heel brutaal gelijk even hier mag vragen, wat is het verschil tussen de Airnet en Mikrofaser precies? Voor- en nadelen?
-
Actief Forumlid
Mikrofaser is een soort dun nepsuede. Beide makkelijk in onderhoud, maar ik vind zelf de mikrofaser er steviger uitzien (maar zal wel echt voor het zicht zijn, want ik heb nooit problemen over de airnets gehoord.) Volgens mij is airnet een net iets luchtdoorlatender stofje.
Ik vind de pads erg mooi vallen onder een zadel, niet zo heel groot als sommige andere westernpads, en een mooi vormpje.
Heb zelf geen ervaring in gebruik (ik heb gewoon wollen pads met uitneembare viltvulling) maar erg goede reacties gehad op de HAF.
-
heb ook een haf pad
ben er wel tevreden over, makkelijk schoonmaken
nauwelijks zweten er onder dit tov een gewoon dekje
heb geen problemen wat gladheid betreft, kan gewoon opstappen.
lekker snel droog als het heeft geregent
-
Hoi,
Ik had een HAF pad, heb hem snel weer verkocht. Ik had niet de sympanova onderzijde, maar met een extra laagje stof eroverheen voor de gevoelige velletjes. Pad schoof alle kanten op ! Terwijl mijn zadel met lamsvellenpad wel super bleef liggen.
-
Forum Meubilair
Over "mijn" gladheid (om misverstanden te voorkomen); het is alleen glibberig zolang het nog niet op het paard ligt.
-
Forum Meubilair
Ik vind ze heerlijk!
Zowel met sympanova als aerogel.
Je moet wel kijken wat je paard prettig vindt, Merrit had echt de aerogel versie nodig, die kreeg afgebroken haren van het sympatex.
Forum Rechten