Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: kaptoom, halster of touwhalster om te gaan wandelen

kaptoom, halster of touwhalster om te gaan wandelen

Hallo

Ik heb een shire veulen van 1,5 jaar oud nu. Heb hem al geleerd om op de baan te gaan en dit gaat prima tot nu toe. Zolang hij geen andere paarden tegenkomt en niet in de velden is is hij best goed in te houden. (is nog hengst)

Nu wil ik graag eens met hem in het bos gaan voor een langere wandeling (ga proberen van iemand tev inden die meegaat, maar of het gaat lukken is iets anders), maar hij komt verschillende paarden tegen. Nu is mijn vraag: wat is het beste te gebruiken: kaptoom, halster of gewoon touwhalster om aan de hand ermee te gaan wandelen?

groetjes
    Mijn thuis is waar mijn paard staat

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: kaptoom, halster of touwhalster om te gaan wandelen

Dit is denk ik heel persoonlijk, het gaat erom voor een optoming te kiezen waarvan jij weet dat jij de controle hebt ook als er iets gebeurd waardoor hij opgewonden raakt, en van tevoren goed oefenen met situaties in de bak of het weiland zodat je weet wat je moet doen om iets op te lossen.

Groetjes Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

hoi

Bedankt voor je antwoord. Heb gekozen voor het touwhalster (werk daar ook meestal mee) en was een vriendin mee.
    De wandeling is zéér goed verlopen, ben echt enorm trots op mijn beestje

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Leuk
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Wat onwijs leuk zeg een shire veulen! Ben wel benieuwd hoe het momenteel gaat?
    Ik merkte met Cunna dat ze het op die leeftijd maar wat leuk vond te wandelen, maar toen ze wat ouder werd en in de leeftijd van 1,5/2jr kwam werd het een totaal ander paardje.
    Gelukkig heb ik dat met regelmatig grondwerk en voorzichtig opbouwen weer beter onder controle gekregen.

Neem je met wandelen ook een stick mee?
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mieke_Cunna
    Wat onwijs leuk zeg een shire veulen! Ben wel benieuwd hoe het momenteel gaat?
    Ik merkte met Cunna dat ze het op die leeftijd maar wat leuk vond te wandelen, maar toen ze wat ouder werd en in de leeftijd van 1,5/2jr kwam werd het een totaal ander paardje.
    Gelukkig heb ik dat met regelmatig grondwerk en voorzichtig opbouwen weer beter onder controle gekregen.

Neem je met wandelen ook een stick mee?
    Hallo

Het gaat momenteel zeer goed En hij is al een stuk veranderd dan in het begin (is nu 1,5 jaar), wilt continu kijken wie dat baas is.
    Een stick heb ik nog niet, ben echt nog een beginneling in nh en weet dat ik dit nog moet kopen.
    Vorige week hebben we voor het eerst onder een brug van een snelweg gewandeld en waar ze aan het werken waren, man wat was hij voorbeeldig
    Zo kalm en mooi naast mij blijven lopen, af en toe verschoot hij eens, maar kon hem gemakkelijk terug nemen.

Er is dan ook een trein gepasseerd en het duurde wat te lang volgens hector en plots sprong hij weg, maar kon hem ook gemakkelijk terug nemen. We hebben zéér goed overwogen om een veulen te kopen of niet (wilden een shire en een volwassen shire is ook nog redelijk duur) en haddne besloten voor een veulen hengstje te kopen. (waren geen merrie veulens en hengsten werden ginder niet gecastreerd)
    Heb er nog geen minuut spijt van gehad en wist niet dat je met een veulen zoveel leuke momenten kon delen!! Heb het rijden nog geen sec gemist!

groetjes

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mieke_Cunna
    Grappig, bij Jamie was het juist andersom. Die wilde toen ze 1/1,5 was absoluut niet uit het zicht van Bles en Sugar, en toen ze 2 was stond ze aan het hek te zeuren om mee uit de wei te mogen

Bladwijzers

Forum Rechten