Ik ben begonnen aan het paard zadel mak te maken. Maar het loopt wat anders dan verwcht. Natuurlijk eerst veel grondwerk oefeningen gedaan en ging heel goed. Zadel en hoofdstel geen enkel probleem. Het paard had ook geen angst als ik naast hem sprong of aan de beugels ging hangen.
1e keer dat ik er op ging ging eigenlijk erg goed. Hij stapte wel even snel weg maar al gauw was hij rustig en leek hem niet zo veel te doen. Ook afstappen was geen enkel probleem.
2e keer dat ik er op ging begon hij weg te draven. leek was onrustiger maar werd ook rustig. Afstappen ging ook minder. Hij sprong aan de kant
3e keer toen ik er op ging ging gewoon heel slecht. Hij galopeerde gewoon weg! Ik had het net als de 1e keer en 2e keer heel rustig opgebouwd. En hij leek voordat ik er op ging erg ontspannen. Het erop zitten vind hij verder ook geen probleem want hij werd weer snel rustig. Maar echt erop stappen word hij druk van terwijl we gewoon aan de stijgbeugel kunnen hangen. Ook het afstappen werd een probleem. Hij kon niet stilstaan.
Hoe moet ik nu verder?
Bladwijzers