Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Omrollen

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Omrollen

Skye begint steeds beter in zijn vel te zitten. De wratjes zijn allemaal weg, de mok is weg, hij is flink wat aangekomen, de kneuzingen zijn ook bijna uit zijn hoeven gegroeid en hij komt nu met oortjes naar voor naar mij toe. Op een prutoogje na is hij al aardig opgeknapt. Toen hij net kwam viel me al op dat hij niet omrolde.
    Ik dacht dat het missch te maken had met zijn 'slanke' figuur waardoor omrollen niet fijn voor hem was. Maar hij rolt nog steeds niet om.

Mijn oude pony Snowy rolde ook nooit om.
    Zij was ook een slanke den (echt haar bouw, bij Skye was het meer een gebrek aan vetreserves) Snowy rolde altijd eerst links en daarna direct rechts.
    Toen ze een keertje koliek had rolde ze echter wel om.... ze kon het dus wel. Skye rolt echter altijd maar een kant.
    Skye en Snowy hebben naast hun vergelijkbare bouw wel meer overeenkomsten. Zo was Snowy ook een RB-i type. En volgens de paardentype van Laarakker zijn ze beide Watertypes. How interesting...

Nu vraag ik me af, kiest een paard ervoor om niet om te rollen of ligt er toch vaak een medische oorzaak aan ten grond???

Skye

Snowy

[size=99px](Een afspraak met Karianne staat al op de planning)[/size]

Yvonne

Re: Omrollen

Het punt is dat een paard op zijn gevoeligst en kwetsbaarst is op het moment dat hij op zijn rug ligt. Veel paarden durven niet om te rollen. Dus rollen een kant, komen omhoog en doen de andere kant. Ze kunnen het vaak wel. Mijn Twister is hartstikke lenig. Die kan echt overal tegelijk zijn met haar lijf. Ze rolt echter niet om. Dat is haar keuze.

Kun je eens ontdekken of er eeen relatie zit tussen de kant die Skye op rolt en op welke kant hij het meeste vertrouwen heeft? Dus met welk oog kijkt hij je het beste/makkelijkst aan en waar is dat oog als hij rolt. Zo iets?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Oh dank je wel Roos, ik ga daar eens op letten. Ben benieuwd of ik iets kan ontdekken, klinkt goed en logisch in ieder geval.

Yvonne

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Het punt is dat een paard op zijn gevoeligst en kwetsbaarst is op het moment dat hij op zijn rug ligt. Veel paarden durven niet om te rollen. Dus rollen een kant, komen omhoog en doen de andere kant. Ze kunnen het vaak wel. Mijn Twister is hartstikke lenig. Die kan echt overal tegelijk zijn met haar lijf. Ze rolt echter niet om. Dat is haar keuze.
    Niet om irritant te doen, maar ze rolt nooit om maar kan het wel? Hoe weet je dan dat ze het wel kan? Of is het een assumption?

Misschien eens in de bit van een hele poos geleden zoeken, daar staat een stuk in over (om)rollen.

Volgens het artikeltje in BIT:

1) pijn ( rug of flanken)

2) angst, getraumatiseerd paard

3) paard met hoge schoft

en mijn toevoeging: te dik, omvang
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Als ze te dik zijn kunnen ze wel degelijk omrollen Marianne.....mijn vrij stevige dames (vooral Timber) kunnen toch echt met het grootste gemak van de wereld omrollen.

De veel te dikke tinker kan nu na het flinke-grasbuik-van-het-weide-seizoen ook heel makkelijk omrollen en we hebben ook een flinke welsh op stal staan en die rolt ook zo van links naar rechts of het niks is.

Dus ik weet niet of omvang er iets mee te maken heeft bij het niet om kunnen rollen.

@Yvonne je laat Karianne binnenkort komen dus dan kom je er wel achter waarschijnlijk of het iets lichamelijks is...ben wel benieuwd of hij na behandeling wel om gaat rollen dusse graag een update dan
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Zelf Ollie kan omrollen .
    Vash rolt ook eerst links en dan rechts en rolt soms om. Hij heeft dat als veulen al afgekeken van de merrie die hij aanbad . Die deed dat precies zo.

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Nou die van mij wel hoor. Mischa kan intens genieten van een lekkere rolbeurt, lekker alle kriebels weg.

Bladwijzers

Forum Rechten