Skye begint steeds beter in zijn vel te zitten. De wratjes zijn allemaal weg, de mok is weg, hij is flink wat aangekomen, de kneuzingen zijn ook bijna uit zijn hoeven gegroeid en hij komt nu met oortjes naar voor naar mij toe. Op een prutoogje na is hij al aardig opgeknapt. Toen hij net kwam viel me al op dat hij niet omrolde.
Ik dacht dat het missch te maken had met zijn 'slanke' figuur waardoor omrollen niet fijn voor hem was. Maar hij rolt nog steeds niet om.
Mijn oude pony Snowy rolde ook nooit om.
Zij was ook een slanke den (echt haar bouw, bij Skye was het meer een gebrek aan vetreserves) Snowy rolde altijd eerst links en daarna direct rechts.
Toen ze een keertje koliek had rolde ze echter wel om.... ze kon het dus wel. Skye rolt echter altijd maar een kant.
Skye en Snowy hebben naast hun vergelijkbare bouw wel meer overeenkomsten. Zo was Snowy ook een RB-i type. En volgens de paardentype van Laarakker zijn ze beide Watertypes. How interesting...
Nu vraag ik me af, kiest een paard ervoor om niet om te rollen of ligt er toch vaak een medische oorzaak aan ten grond???![]()
Skye
Snowy
[size=99px](Een afspraak met Karianne staat al op de planning)[/size]
Yvonne
Bladwijzers