Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: dik been

Re: dik been

ben een paar dagen geleden al gestopt met wassen,daarna werd het meteen een stuk minder rood.

korstjes haal ik er niet af hoor,alleen als ze echt los zitten en door het drogen met de handdoek of insmeren met de zalf vanzelf loskomen.

de benen zijn nu alleen sochtends nog iets dik bij de kogel,maar dat komt natuurlijk doordat de doorbloeding in de benen op stal minder is,benen zijn niet warm meer,ze loopt ook niet kreupel en heeft geen koorts.

heb al zitten denken om haar in een kale box te zetten (enkel een hoekje vlas waar ze kan liggen of plassen,en dan dagelijks de natte plekken en drollen er weer uithalen (doe ik nu ook evengoed hoor),de harde ondergrond zou beter zijn voor de doorbloeding en er komt dan minder snel vuil in de kootholte.

Dat lijkt me een goed plan. En als de dikte verdwijnt na wat beweging, denk ik niet dat je bang hoeft te zijn voor olifantsbenen. Korstjes die gemakkelijk loslaten kun je inderdaad beter wel weghalen, anders smeer je steeds zalf op die korsten, in plaats van op de huid.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

helaas komen er tot nu toe weinig korsten los,ik heb ook al zitten denken om haar benen 1x per dag te weken in een sopje van groene biotex,dit zou je zo op kunnen laten drogen op de benen,en dan 1x per dag een vette zalf erop smeren (tip heb ik vroeger is gehad van een da,heb het gelukkig nooit hoeven gebruiken) maar ik ben eigenlijk een beetje huiverig voor gebruik van water bij mok,helemaal omdat de benen zo gevoelig zijn dat ik het nauwelijks goed droog krijg...

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Je zou ook een paar keer kunnen wassen met Head & Shoulders Original (de blauwe). Iedere keer met een dag of drie, vier ertussen. Heb ik ook eens toegepast toen Linde wat mokplekken had. Na drie keer wassen (negen dagen dus) was het leed geleden. Ik droogde niet eens af na het wassen, gewoon een uurtje op stal om zo goed mogelijk op te drogen en dan weer naar buiten. Ik smeerde verder niks erop, maar misschien is het wel een goed idee om vette zalf te smeren.
    Let wel goed op, Head & Shoulders Original droogt de huid uit, dus absoluut niet doorgaan als de korstjes / wondjes weg zijn. En echt de Original gebruiken.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Hm, heb ik geen ervaring mee, maar zou ik niet doen. Ik heb weken in soda geprobeerd toen de mokplekken van Pias wat ontstoken waren, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat nou geholpen heeft of dat het daardoor juist langer heeft geduurd.

Aangemeld
    Jul 2005

Maar waarom zou je het nou niet proberen dan? Head & Shoulders is geen soda, dus ik zie niet in waarom je die ervaring hierop projecteert...
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Volgens mij zit er in Head & Shoulders zinkoxide - dat is het werkzame bestanddeel. Je zou dus ook een zinkzalf kunnen gebruiken, dan hoef je niet te wassen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jul 2005

Klopt. Het is trouwens Head & Shoulders Classic Clean, niet Original.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

- Albert Einstein -

ik gebruik nu ook sudocreme zit ook zink in.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Maar waarom zou je het nou niet proberen dan? Head & Shoulders is geen soda, dus ik zie niet in waarom je die ervaring hierop projecteert...
    Sorry Dorien, ik denk dat onze reacties elkaar gekruist hebben. Ik heb geen mening over Head&Shoulders, ik reageerde op het weken in biotex...

Maar ik zou ook inderdaad liever een methode gebruiken waar geen water aan te pas kwam.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    54

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door berlingo
    ik gebruik nu ook sudocreme zit ook zink in.
    Sudocreme werkt bij ons goed.
    Ik zou zeker ook wat van binnen uit werkt proberen, bijvoorbeeld Cure-Mok van VSM zoals ik in je andere topic al zei.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten