Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Ander soort eczeem deken?

Ander soort eczeem deken?

Omdat ik opzoek ben voor sophie naar een tijdelijk eczeem deken die dus voor een korte periode erop kan. doordat de andere (goede deken) gerepareerd moet worden..

maar nu kwam ik dit tegen van Rambo en ik vond er best goed uitzien maar hoe denken jullie erover zou dit goed zijn
    Met die beenvlappen en zo over de oren heen enz ??

http://www.ooteman.nl/images/groot/R...ch%20Hoody.jpg

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Ander soort eczeem deken?

Zou je niet beter een deken nemen die meerekt omdat Sophie toch een wat dikke buik heeft.??
    Ik heb mijn deken toen voor 50 of 60 euro gekocht, heeft toch een seizoen overleeft..

Groetjes Janneke.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Huh hoezo dikke buik heeft?? Sophie is verder gewoon normale pony die wel op beetje rantsoen staat maar niet overdreven.. ze is al flink afgevallen maar verder is ze niet overdreven dik..

Wat voor deken heb jij dan? is het wel een eczeem deken die dus overal bedekt of alleen gewone rug deken? tegen de vliegjes
    Sophie heeft flinke eczeem en kan in de zomer periode geen moment zonder de deken enkel met rijden (maar dan spray ik haar voorledig onder)
    Maar zoals nu kan gelukkig de deken af en heeft ze niet meer geschuurt maar hij is wel flink gemolt door meneer Shaffai van eveline
    Dat is opzich niet erg maar hij moet wel direct gerepareerd worden en ik kan niet zeggen, eventjes een dagje eraf want dan begin ik net zo hard weer van voor af aan.
    En nu liep het aan het einde en had ze nog maar weinig jeuk, maar goed als dit de zomer periode was geweest kon ik op me buik schrijven om die deken ff onder de naai machine te leggen..

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik heb deze deken voor Auke (ook eczeem) en hij bevalt prima. Heel stevige stof ook, veel steviger dan de Boett die ik eerst had.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Die dekens van Rambo zijn inderdaad heel stevig, veel steviger dan de Boett. Ik heb voor Hrollur een deken van divoza nu, omdat ik wel dat Boett-model wilde, die andere lijken zo los te zitten, leek mij niet fijn. Dat deken wat we nu hebben was ook maar iets van 70 euro en bevalt super. Is al drie seizoenen meegegaan zonder dat we hoefden te repareren..

Heb nog nooit spijt gehad van mijn boett hij gaat nu 2e seizoen mee en ja elk seizoen wel kleine gaatjes maarja nu staat er sloop monster in de wei die ff bijgespeikerd moet worden(grapje)
    maar goed ik vind niet erg er zitten nu ook wel weer gaatjes en gaten is verder is hij erg sterk vind ik.. maar goed als er van zomer weer gaatje in komt zoals nu bij haar staart zit. Kan ik hem niet naaien omdat hij niet af kan

En aangezien ik meer goede verhalen heb gehoord over Rambo dekens zit ik er wel aan te denken voor volgend seizoen zo'n deken erbij aan te schaffen of het word een everline ! maar absoluud geeeen pagony !

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Sorry...ik dacht dat het moeilijk was om voor Sophie een deken te vinden , en dan is een deken met rek makkelijker, ik haal sophie met een ander paardje door de war dan denk ik

Groetjes Janneke.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Nee sophie is gewoon standaard pony..

Anke jou bevalt de deken goed? schuift niet enz omdat ik hem er nogal los uit vind zien (zoals die ligt) en een boett zit natuurlijk veel strakker.

Aangemeld
    Apr 2006

Ik neem aan dat je mij bedoelt?
    Hij bevalt mij prima, schuift niet nee. Ik heb 'm vooral ook gekozen door de hoody, omdat Auk ook heel erg vlak achter zijn oren schuurt en dat zo ook beschermd blijft. En het feit dat je de hals gemakkelijk even los kan halen als je de manenkam moet behandelen, hoef je niet gelijk de hele deken af te stropen.
    Vind het ook erg fijn dat deze deken zo sterk is, de boett was het laatste seizoen bijna dagelijks stuk (en er wordt hier echt niet wild gespeeld ofzo).
    Ik vind 'm overigens helemaal niet zo los zitten, gewoon de juiste maat voor je paard kiezen en de buikriemen goed vastdoen en hij sluit ook gewoon mooi aan.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ik heb twee eczeemponies. Voor de één heb ik een everline, en voor de ander een pagony omdat de hals daarvan beter past. Beide dekens bevallen mij goed, maar ik koop wel elk jaar voor allebei een nieuwe. De oude is dan een reserve. Dat heb je idd wel nodig. Er ontstaan toch gaandeweg het seizoen gaten en scheuren, en ik heb niet altijd tijd (en zin) om die dezelfde dag nog te repareren.
    Ondanks de deken schuren ze nl nog wel, mn aan de staart. En als de deken ouder wordt, scheurt-ie makkelijker heb ik de indruk.
    Ik heb me nu ook voorgenomen van nieuwe dekens de staartflap gelijk te verstevigen met een extra laag stof van een oude deken.
    Die Rambo ziet er ook wel mooi uit, maar is dat geen gedoen met al die gespen die je steeds vast moet maken?

jemig wat een geld om ieder jaar een nieuwe te kopen slopen ze hem zoo enorm erg dan?
    je kunt toch ook dan de oude opdoen en dan repareren ? en dan gewoon weer opdoen want de dekens gaan relatief lang mee !

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ik repareer de dekens ook wel steeds, maar aan het eind van het seizoen zitten er erg veel gerepareerde scheuren in. Dat blijven toch zwakke plekken. En door het weer, regen zon etc, slijten de dekens ook waardoor ze steeds sneller scheuren. Ze dragen de deken permanent van maart t/m oktober. Ze hebben 'm nu ook nog op.
    Ze slopen niet echt, maar ze schuren nog wel, aan mijn ruif bijv, en dan blijven ze wel eens ergens achter haken.
    De eerste deken voor Morris was een Boett, maar die scheurde ook. Dus dan koop ik liever een goedkopere.
    Die Rambo is vrij duur toch?

die rambo vind ik goedkoop vergeleken met een boett..
    Hmm vreemd dat ze achter dingen blijven haken?? sophie heeft nog nooit scheuren gehad van ergens achter blijven haken.

En mijn pony heeft ook zware eczeem en heeft hem eigenlijk ook altijd op en deze boett gaat nu 2e seizoen mee en is er nog redelijk doorgekomen.
    ik ben van plan nog 1 seizoen mee te draaien en dan nieuwe

Sophie heeft hem nu af en dat gaat eigenlijk super, ze schuurt niet dus dat is goed teken
    je kunt ook niet al maar verder blijven gaan met die deken tegen deze tijd aan, want ik vind dat de deken de wintervacht flink tegen houd.

Aangemeld
    Apr 2006

Auk staat ook 'fulltime' onder de deken. De Boett heeft vijf jaar dienst gedaan voordat hij afgelopen voorjaar de geest gaf. Auk schuurt trouwens ook nog steeds met de deken op, maar wel beduidend minder. Ook schuurt hij zich zo in ieder geval niet helemaal open. Voorheen zonder deken deed hij dat tot bloedens toe en stonden de korsten op zijn manenkam. Dat is gelukkig over nu.

Bladwijzers

Forum Rechten