Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Van voeding veranderen

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Van voeding veranderen

In november verhuist Aspen naar een andere stalling. Andere stalling = ander voer. Momenteel krijgt hij Mijten Gerstemix(zonder haver). Op de nieuwe stalling gaat hij Equifirst(ook zonder haver) gevoederd krijgen.
    Nu wil ik graag weten of de overgang van het ene voeder op het andere geleidelijk aan moet gebeuren of mag het gewoon direct? Ik wil natuurlijk het beste voor hem aangezien hij al stress gaat hebben omdat hij in een andere omgeving is. De eerste week ga ik ook niet in de buurt zijn omdat ik dan zelf bezig ben met inpakken en verhuizen. Hij krijgt dan wel extra toezicht door de pensionhouders. Hij heeft ook nog nooit koliek gehad, maar ik wil dit natuurlijk voorkomen.
    Ik ben heel erg benieuwd naar mensen met ervaring. Alvast bedankt!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: Van voeding veranderen

Vergelijk beide producten eens op samenstelling?

Bij mij heeft verandering van voer nooit problemen gegeven.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Men zegt altijd dat je het geleidelijk moet doen, maar ik heb dat nooit toegepast. Gewoon, bom, nieuw voer. Waarom? Omdat er duizenden paarden jaarlijks zo van voer wisselen (bijvoorbeeld bij verhuizing van handelaar naar koper of andersom) en daar hoor je nooit iets over. Ook kan het je zomaar gebeuren dat je om wat voor reden dan ook ineens niet meer je vertrouwde voer kunt geven, is mij eens overkomen, en toen ging het ook goed. Zeker bij in principe gelijkwaardig voer zou ik me niet te druk maken.
    Is het trouwens niet mogelijk jullie verhuizingen iets uit elkaar te trekken? Ik vind het nogal wat voor Aspen om meteen alleen gelaten te worden op zijn nieuwe stal...
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Om risico uit te sluiten: waarom koop je niet gewoon een zak voer van het merk dat je paard altijd krijgt en vraag je jouw nieuwe stalhouder dat half om half met het nieuwe voer te mengen. Dan schakel je geleidelijk over.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik ben het met Dorien eens. Ik heb vorig jaar nieuwe pony gekocht en ben dus ook overgestapt op ander voer. Heb nieuwe bekapper en die vertelde mij dat ze aan de hoeven kon zien dat het paard ander voer kreeg.... Dus toch wel een impact.......
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Bladwijzers

Forum Rechten