mijn tweejarige staat op dit moment op een erg kaal land,samen met nog een paard.
ze krijgen samen per dag een baal hooi van 20kg,dus ongeveer 10kg per paard epr dag.
ook krijgt ze dagelijks 50gr pavovital erbij voor de vitaminen en mineralen en 2 winterpenen als extraatje.
toch merk ik dat ze wat ingevallen raakt,ze heeft net een groeispurt achter de rug en nu het wat kouder wordt verbuikt dat ook meer energie.
toch zou zo'n 10kg ruwvoer per dag voldoende moeten zijn lijkt mij.
van de week waren ze uitgebroken en ze stond als een gek te vreten op het stuk waar nog wel wat gras staat (daar kunnen ze nu niet op omdat dat stuk echt zeiknat is).
meer ruwvoer geven is geen optie omdat het andere paard snel te dik wordt,ze is pas nog ontwormd dus daardoor kan het ook niet zijn dat ze magerder wordt,het komt ook niet door haar tanden ofzo want ze eet probleemloos.
ik overweeg om misschien iets van gras of maisbrok te geven aan haar,dit zorgt dat toch voor extra ruwvoer,bix of muesli vind ik geen optie,ik wil voer geven met zo min mogelijk troep erin.
hoe denken jullie eigenlijk over pavo vital?is dit van goede kwaliteit of zit hier ook veel rommel in wat er niet in thuishoort?als dat zo is zoek ik dus ook een ander suplement voor de vitamines en mineralen (liefst geen poedervorm)
Bladwijzers