Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Hoefschoenen

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Hoefschoenen

Ik heb het wilde idee geval om voor Essie hoefschoenen aan te schaffen zodat we lekker langs de weg kunnen gaan stappen op mooie zonnige winterdagen (nou ja in ieder geval op droge dagen en conditie ga ik uiteraard opbouwen).

Maar ik heb niet veel verstand van hoefschoentjes dusse welk merk is het fijnste? Ik neig naar easyboots omdat die van die anti verlies dingen er aan kunnen hebben...Ik heb gehoord dat je easyboots niet hoeft in te lopen, klopt dat?
    En hoe kan ik het beste de maat opnemen, zodra ze weer vers goed bekapt is door mijn hoefsmid of een paar dagen later beter?

Oh ja en misschien weet iemand een betaalbaar adres voor hoefschoenen want volgens mij verschilt de prijs her en der nog wel eens

Ow ja en een stalgenootje van mij heeft easyboots zonder zo'n verlies sok die te groot zijn voor haar tinker, maar kun je daar alsnog zo'n sok op laten zetten?

Nou dat waren mijn vraagjes, hopelijk kan iemand me helpen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Hoefschoenen

Op de nh-dag zag ik nieuwe hoefschoenen (zoek het merk nog wel even op), die lijken mij erg fijn, je hebt nml een scharnierpunt tussen gedeelte wat aansluit aan de bal van de hoef en de rest van de hoefschoen,resultaat is dat ze eenvoudig zijn aan te doen en niet irriteren, ook de easyboot moet je wel evt inlopen hoor ,maar ze sluiten niet zo hoog als andere schoenen.

Gevonden http://www.paardenservice.nl/renegade.htm

Groetjes Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Als je uiteindelijk gaat voor de easyboots, en je hebt maat 4 nodig, dan heb ik nog 4st. maat 4, bijna spiksplinternieuw voor je in de aanbieding. Mail me dan maar even, ben niet zoveel op het forum de laatste tijd.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    ...., ook de easyboot moet je wel evt inlopen hoor ,maar ze sluiten niet zo hoog als andere schoenen.
    De easyboots moet je net niet inlopen omdat ze niet op de hoefbal komen. Ons Rengel had er een paar aan haar voohoeven en ze liep ermee alsof ze er geen aan had. Niks last, gewoon perfect. Een klein minpuntje, het aandoen, het vergt wel wat handigheid en geduld. Geduld voor paard en ruiter!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Als je uiteindelijk gaat voor de easyboots, en je hebt maat 4 nodig, dan heb ik nog 4st. maat 4, bijna spiksplinternieuw voor je in de aanbieding. Mail me dan maar even, ben niet zoveel op het forum de laatste tijd.
    Ik hou het in mijn achterhoofd Trea, maar mijn stalgenootje met ongeveer even grote KWPN-er heeft volgens mij maatje 3....dus ik verwacht dat Essie die ook ongeveer nodig gaat hebben. Zal van de week eens even bij haar navragen (en misschien mag ik die van haar eerst wel even passen en meten bij Est)

@Rengel dat had ik dus ook gehoord, mijn stalgenootje is er direct een buitenrit mee gaan maken zonder enig probleem, alleen inderdaad dat aandoen als ik dat wel eens bij haar zie .

@Whoopie die renegades zijn wel mooi, maar ook wel erg spacy thanks voor de link!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb de easyboot bares, mét anti-verlies ding .

Het aan- en uitdoen is zeker in het begin niet eenvoudig, vooral als de schoen nauwsluitend is (wat ze wel horen te zijn), maar als ze eenmaal aan zijn blijven ze wel echt goed zitten. King hoefde inderdaad met de easyboots totaal niet te wennen en loopt er goed op. Ik heb ook Marquis schoenen gehad, daar kon hij echt slecht tegen, zelfs na het wennen. Ik gebruik de schoenen alleen als ik stenige ondergronden verwacht tegen te komen, anders niet. Waarom heeft Ester hoefschoenen nodig?

Aangemeld
    May 2005

Omdat ik met Ester weer een beetje stap buitenritten wil gaan maken en ze gevoelige voetjes heeft gekregen. Ze komt niet zo vaak meer op de weg en wordt überhaupt weinig meer gereden eigenlijk en dat wil ik dus toch weer gaan doen. Alleen is de bak zo saai om rondjes in te stappen

Bij ons zijn er geen zand of bospaden maar allen maar fietspaden en openbare weg dus vind ik het zelf een fijner idee om met iets onder de voeten weer langzaam aan stapritjes te gaan maken

Maar bij jou bevallen de Easyboots dus goed begrijp ik..........denk dat ik toch aan mijn stalgenootje ga vragen of ik ze binnenkort even bij Est mag passen en een stukkie mag lopen. Kan ik meteen oefenen met aandoen en kijken of Essie er wel op kan lopen

Mijn stalgenootje heeft trouwens niet de bares maar de epics volgens mij.....zit daar nog verschil in

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Tip één; voor je je gaat orienteren op merken/maten; meet haar hoeven op (doorsnede en lengte). Nacino heeft bijvoorbeeld hele ronde hoeven en past alleen maar de Marquis. Ik wilde heel graag Easyboots, maar die maten komen écht niet overeen met zijn hoefvorm. Er staat overal duidelijk bij dat als doorsnede en lengte meer dan 1 maat afwijken, je dat merk dan niet kan gebruiken. Bij Marquis is dat anders omdat je de lengte ook wat kunt verkorten door die 'hoefballen' van de schoen op te blazen.

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Als je wilt, mag je mijn Marquis schoenen ook wel passen bij Essie hoor. Ze liggen hier nu al lange tijd werkeloos in de kast
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Mijn stalgenootje heeft trouwens niet de bares maar de epics volgens mij.....zit daar nog verschil in
    Epics zijn met die klittendingen, bares zonder. Bij de epics kan je de klittendingen ook afnemen
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

En de anti-verlies bandjes kan je los aanschaffen (als je ze blijkt nodig te hebben) en gewoon op je easyboots schroeven.
    Bares zijn NIET de easyboots zonder bandje, maar gewoon een heel ander sluitsysteem dan de gewone.

http://www.easycareinc.com/ (zie: our boots)

Omdat ik met Ester weer een beetje stap buitenritten wil gaan maken en ze gevoelige voetjes heeft gekregen. Ze komt niet zo vaak meer op de weg en wordt überhaupt weinig meer gereden eigenlijk en dat wil ik dus toch weer gaan doen. Alleen is de bak zo saai om rondjes in te stappen

Bij ons zijn er geen zand of bospaden maar allen maar fietspaden en openbare weg dus vind ik het zelf een fijner idee om met iets onder de voeten weer langzaam aan stapritjes te gaan maken
    Hee Timbers,
    ik ken jou en je paard Ester natuurlijk niet, weet ook niet wat haar geschiedenis is, maar kun je niet eerst gewoon eens met haar aan de hand wandelen over de fietspaden en openbare weg? Dan wennen haar voeten weer een beetje aan het harde. En misschien valt het wel heel erg mee met de gevoeligheid. Stap je er vervolgens eens op voor een klein rondje en bouw je langzaam op. Misschien heb je helemaal geen hoefschoenen nodig!

Groeten, Liesbet.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

PS. Er is natuurlijk niets mis met hoefschoenen, maar ik heb al van veel mensen gehoord dat ze er erg mee hebben lopen klooien... Moeilijk aandoen, makkelijk verliezen, schuurplekken op de hoefballen of op andere zachte delen van de hoef etc. Als je dat kunt vermijden, zou ik het eerst zonder proberen... vandaar.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Aangemeld
    May 2005

Stapritjes met Ester gaan hooguit 1 tot 2x per week plaatsvinden vrees ik.......ik heb 2 paardjes, een jongere van 8 (Timberland) en dus Ester van 22 jaar. Essie is een beetje met de VUT zeg maar en ik heb geen tijd om elke dag met haar de weg op te gaan om haar hoeven de laten harden.
    Bovendien is de weg langs mijn stal heel erg druk dus door de week is oversteken al geen doen

Vandaar de hoefschoenen......dan ben ik sowieso niet verplicht om elke week de weg op te gaan. Want tijd is wel eens een probleem met 2 paarden

Ik heb wel met haar gereden en gewandeld dus over de weg zonder de schoenen maar voor mijn gevoel zijn schoentjes toch wel fijner en gelukkig kan is ze dus even testen want wie weet loopt Ester er heel slecht op omdat ze rechterop moet gaan lopen in haar stand en dat dat niet fijn is voor haar artrose.

Ik weet dat dat aandoen een geklungel is en daarom ben ik ook erg blij dat ik van mijn stalgenootje een paar keer de hare mag proberen (als ze passen uiteraard) . Dat is in ieder geval een fijn idee....hoef ik niet een dure aanschaf te doen waar ik later spijt van heb.

@Trea mijn stalgenootje heeft voor maat 4 en ik zag al bij de plaatselijke ruiterzaak dat je die sokken er los om kunt doen dus als die van Fem passen heb ik zeker interesse in 2 van de jouwe. Ik mail je wel binnenkort.

@Auky mochten de easyboots van mijn stalgenootje niks zijn voor Essie hou ik je graag aan je aanbod!

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ja, er zit wel verschil in. Ik had een aantal redenen waarom mijn voorkeur uitging naar de bares tov de epics, maar mijn geheugen laat me een beetje in de steek wat die redenen precies waren Het had in ieder geval iets te maken met die metalen dingen aan de voorkant van de epics. Ik heb uiteindelijk alleen maar schoenen voor de voorhoeven, maar had oorspronkelijk het idee om er ook nog een paar voor achter bij te kopen. De Marquis schoenen had ik wel voor zowel voor als achter en daarbij tikte King zichzelf erg aan met zijn achterhoeven. Ik was bang dat bij de epics hij zich door dat metalen ding nog erger zou aantikken. De bares zijn volgens mij wel ietsje duurder.
    Overigens denk ik dat je wat betreft de slijtage van de hoeven geen schoenen nodig hebt hoor, juist omdat je maar weinig met Ester over straat gaat. Maar mocht ze niet zo lekker lopen op asvalt, dan kunnen hoefschoenen natuurlijk wel fijn zijn voor haar.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten