Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: rubbere matten onder het vlas

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

rubbere matten onder het vlas

Ik zou in de nieuwe box rubberen matten kunnen leggen. Zou dat voor Ollie die Moeilijk (met een hoofdletter!) overeind komt een verbetering kunnen betekenen?? Ze kwam nu op een strobed op klinkers niet overeind zonder flinke schaafwonden op te lopen. Dit is een box met vlas op een ruwig betonnen vloer met van dat grove kiezel erin. Ik kan het natuurlijk afwachten, maar het is zo'n gedoe om dan al dat vlas er weer uit halen en die matten erin te leggen. Misschien hebben jullie ervaring hiermee? Dan hoor ik het graag!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: rubbere matten onder het vlas

Doen!
    Vlas is r*te glad, daar moet je als mens zelfs op uitkijken, geeft opzich niet, maar ik denk dat ze wat héén en weer zal harken bij het opstaan en dan is de kale vloer zó gevonden!

Poca's stal heeft rubber onder vlas. Ik vind het een ideale oplossing.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Doen dus. Ga eens vragen hoeveel van die matten hij nog heeft....kan Vash er ook misschien een paar krijgen !

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Zeker doen. Shiva heeft het sinds afgelopen winter ook en iedereen op stal is er zeer tevreden over. Veel beter dan alleen vlas.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb het verzoek bij de SH neergelegd, hopelijk heeft hij genoeg voor 2 boxen, anders gaat Ollie natuurlijk voor. Fijn voor d'r!

Super is dat. Wéér een cadeautje

Wilma
    Guest

Wij hebben een inloopstal ook met rubber matten, deze zijn een meter bij een meter, heerlijk dik. Wij hebben er niets op, nog idealer. Ze plassen en poepen bij ons meestal in de paddock. Maar ze vinden het heerlijk om erop te liggen. 1 keer per jaar halen we ze uit de stal en spuiten ze schoon met de hogedrukspuit. Een werkje van niets. Het ligt er nu 3 jaar in en het bevalt ons uitstekend.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Even updaten! Een paar dagen na m'n laatste berichtje heef hij het erin gelegd. Prachtig kamerbreed. Het zijn 6 matten. Ze lopen aan de zijkanten ietsjes tegen de wand op, iets van 5 cm, maar met het vlas erin blijkt dat tot nu toe prima te gaan. Aan de voor en achterkant sluiten ze prima aan. Ollie heeft er nog niet úren in gestaan, maar ik weet nu al dat dit betere grip geeft voor haar. Zag haar vanmiddag opstaan na het rollen, maar het is echt moeluk voor d'r om voldoende kracht in die 2 achterbenen te zetten. Na 2 x proberen stimuleerde Vash haar een beetje door lieflijk in haar hammen te happen. Dat hielp .

Na 2 x proberen stimuleerde Vash haar een beetje door lieflijk in haar hammen te happen.
    Oooo. die Vash..

na mijn topic over mijn paard met mok even de volgende varag:

ik was eigenlijk van plan om de bodem van de stal kaal te laten ,slechts in een klein hoekje wat vlas te leggen zodat ze daar kan plassen ed,dit omdat de doorbloeding nu echt niet goed is,ze heeft als ze sochtends van stal komt dan ook 2 dikke benen,op een harde ondergrond zou de doorbloeding beter zijn.

nu kan ik voor een oppervlakte van de hele box rubberen tegels overnemen voo €140,- dit lijkt me op zich ideaal,maar ik heb helaas geen afvoer in mn stal ofzo,is dit dan een beetje knap schoon te houden?tegels zijn 50x50cm dus wel uitneembaar....

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Bij ons staan ze op vlas, nu gaan we vanwege de prijs over op stropellets (nu ziiten we nog in de fase dat de stropellets door het vlas heen zitten) en ik moet zeggen dat het erg droog blijft. Beter dan stro. En ook hier is geen afvoer in de box. Dus misschien is dat wat? Vlas of die pellets? Denk dat die rubber tegels erg smerig klusje wordt en het gaat denk ik erg stinken. Je moet toch die plas afvoeren, ga je dat dan opdweilen?

dat opdweilen zal wel geen succes worden....krijg ze zoiets als dweilen met de kraan open!

dacht er dan een dun laagje vlas op te doen,of ook weer enkel een hoekje vlas,maar dan kan ik dat denk ik net zo goed doen zonder die rubber matten.

ik ga is ff rondneuzen voor die stropellets....

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Wij hebben doorlaatbare rubberen matten met afvoer, want die afvoer heb je dus wel nodig. Wij gebruiken overigens geen strooisel.
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Zoo even mijn ervaring melden!!
    Vittesse heeft zeker 1 jaar met rubber matten en vlas gestaan. mijn conclusie: VLAS IS SUPERSPUL Zeker als je paard anders zijn stal leeg eet.
    Rubber tegels ben ik ook tevreden over alleen moet je wel echt een goede afvoer hebben anders blijven de tegels te nat, mijn afvoer zat op het einde verstopt en toen werd er niets meer droog in mijn stal dus..

verder over algemeen super tevreden!!
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten