Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Sidepull/ kaptoom

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Sidepull/ kaptoom

Ik ben me aan het orienteren in een sidepull en/of kaptoom. Ik zoek een zwarte, zachte sidepull/ kaptoom (zonder ijzer!!!!) waar ook grondwerk mee gedaan kan worden. Dit omdat voor Luna het touwhalster heel scherp is en zij elke keer aangeeft het halster vervelend te vinden. Maarrrrr aangezien ik voorlopig niet ga rijden is het belangrijk dat ik er goed grondwerk mee kan doen. Daarom moet er ook onder de neusriem een ring zitten waar ik mijn lr aan kan bevestigen.

Ik heb deze kaptoom gezien, maar kan niet zien of er nog een ring onder de neus zit: http://www.elmosquero.de en dan via Kappzaume de Lederkappzaum "Vienna" (CAG-007) (Trea, had jij deze ook niet voor Troy????)

Misschien hebben mensen ook ervaring met het werken op de grond met een sidepull/ kaptoom?????
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: Sidepull/ kaptoom

Ik heb een hele fijne kaptoom zonder ijzer in de neusriem, gekocht via de blauwe buren (kostte 75 euro).
    De neusriem is wel breed maar ook zacht onderlegd Ik rij er ook mee en vind hem echt fijn! Timber reageert echt op de kleinste signalen met dat ding. Heb niet de indruk dat zij er veel ruis mee ondervind (soms moet ik van mijn instructrice alleen even met mijn hand bibberen en op dat reageert ze al super met die kaptoom).

Volgens mij is die van mijn trouwens ook te gebruiken als sidepull achtig iets aangezien er bithangers bijzaten (die ik er afgesloopt heb) en aan de ringetjes die bedoeld zijn voor de bithangers zou je ook teugels kunnen vastmaken. Dat heb ik overigens nog niet geprobeerd, ik heb mijn teugels gewoon aan de buitenste ringen vast met rijden en de middelste meestal met grondwerk.

Misschien als ik jouw kant uitga (naar mijn zus) binnenkort even afspreken, kun je effe passen en kijken of het wat is voor Luna. Voor Bruutje was hij bijvoorbeeld veel te breed voor het kleine koppetje maar Fjalar misstond (vooral de bruine variant) hij echt niet. Of heb je er veel haast mee?

Verder maak Masja ze ook voor niet te veel volgens mij
    Wannebe Nienke heeft daar een sidetoom of kappull laten maken!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    May 2007

Passen graag!!!! Heb niet heel erge haast (en vind het leuk als je langs komt!). Ik begrijp dat jou kaptoom geen ringetje heeft waar je normaal de lr aan het touwhalster bevestigd (onder de kin dus)? Het gaat er dus om dat ik grondwerk a la Parelli, Hempfling, Voest enz kan doen (en dus die bevestiging onder de kin nodig heb). Later is de kaptoom of sidepull natuurlijk te gebruiken voor hogere school grondwerk en inrijden! En Luna is ook heel licht te 'besturen' dus daar maak ik me inderdaad niet zo'n zorgen om.

Aangemeld
    May 2005

Die van mij heeft geen ringetje onder de kin, maar volgens mij is dat ook niet heel erg standaard bij kaptooms Maar de vrouw waar ik hem vandaan heeft laat ze ergens maken dus wellicht kun je je wens aan haar voorleggen

Zal effe kijken wanneer ik weer op de koffie ga bij mijn zussie (sowieso is mijn neefje 19 oktober jarig, mijn andere neefje 11 november en mijn zus zelf 8 december dusse het zit er wel aan te komen dat ik richting Egmond afreis ergens in de vrij nabije toekomst )
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Voor hempfling grondwerk vind ik het juist heel fijn werken met de ring op de neus.
    Ik mis de ring onderaan eigenlijk helemaal niet, en mocht ik die nou wel nodig hebben, dan gebruik ik zo'n longeertussenstukje, en klik dat aan de zijringen vast.
    Ik vond die ring bovenop van mn kaptoom zo fijn, dat ik mn sidepull heb laten maken met ook zo'n extra ring bovenop.

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

volgens mij maakt josien van die halstertoomstel dingen...
    Met ring aan de onderkant als ik mij niet vergis.
    Even googlen op stichting paarden met plezier en dan kan je het wel vinden
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Masja kan altijd maken watje graag wilt, kijk ook maar eens op haar site.

De kaptoom die Frances heeft had ik ook voor whoopie, was geen succes, hij is al met al toch al vrij zwaar en Whoopie haar hoofd vondt ik in verhouding dan toch te klein, en Whoopie vondt het zeer vervelend wanneer ik de teugel of leadrop op de neusring bevestiged, geen succes dus. Ik heb nu een side-pull en daar gaan de grondoefeningen en langeteugelen etc prima mee, voor longeren of iets dergelijks doe ik dan een gewoon halster of een touwhalster aan.

Gr Janneke.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Sinds kort nu ook in Nederland te verkrijgen.
    Een weense kaptoom zonder ijzer in de neus, geheel op maat gemaakt, zowel voor shettys en de grote onder ons natuurlijk.
    zacht en soepel leer neus is onderlegd.
    Verkrijgbaar in de volgende kleruen zwart met zilver, zwart met goud, bruin met zilver, bruin met goud, london met zilver, london met goud.

bij bitloosrijden trouwens

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    De kaptoom die Frances heeft had ik ook voor whoopie, was geen succes, hij is al met al toch al vrij zwaar
    Die van mij is niet zwaar hoor tenminste vind ik niet....of bedoel je niet in gewicht
    Hij is wel grof voor een klein koppie, maar je kunt ze op maat laten maken bij die vrouw en ik heb laatst zelfs iemand met shetty's gezien die er een had

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Die dame laat ze maken in portugal denk ik, het ging gewoon om de verhouding, Timber haar hoofd is toch al een stuk groter dan die van Whoopie dus dat scheelt, ik vondt de neusband met polstering toch al vrij zwaar. Maar Whoopie is natuurlijk maar 1.48 cm.
    Het blijft persoonlijk natuurlijk, en mischien was het anders geweest als ze de maat aan Whoopie had aangepast.

Groetjes Janneke.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    May 2007

He Inge,
    Ik had deze kaptoom gezien, maar kan niet zien of er onder de neus een ring zit zodat ik hem ook als 'halster' kan gebruiken. Heb je daar een foto'tje van?
    Groet Nienke

Aangemeld
    May 2007

Dat hoofdstel van Josien ziet er echt heel erg goed uit (haar website is weer vernieuwd sinds ik hem in mijn favo's heb gezet - mooi!)! Ik heb haar gemaild met de vraag of er ook een bevestiging onder de kin zit. Ben benieuwd en wacht af... (http://www.clerx.nl/jvdpoel/Bitloos%20hoofdstel.htm)

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Nienke volgens mij draait ze het hoofstel dan gewoon om, de gesp komt dan op de neus de ring onder het hoofd!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    May 2007

Uh, duh, gewoon even goed lezen, . Fijn dat anderen dat wel doen. Ben gewoon enorm en denk alles wel goed en snel te kunnen lezen (lukt natuurlijk niet altijd). Hmmmm, dat is wel jammer. Want ik had een lichte voorkeur voor model 2...

Aangemeld
    May 2005

Model 2 is volgens mij niet om te draaien zoals ik het las!
    Enne een ring om een kaptoom als halster te gaan gebruiken is niet standaard, dus die zal er bij de meeste kaptooms niet zitten denk ik

Vind het wel een mooi halster hoofdstel van Josien overigens, model 2 inderdaad het mooiste

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten