Ik ben nu een week bezig met porcupine. Op fase een gaat ze meestal achterwaards en op fase twee soms wijken van de achterhand. Alleen het wijken van de voorhand gaat niet zo lekker.
Ik gaf eerst altijd druk achter haar kaak, maar dan boog ze eerst haar hele hoofd voordat ze haar benen eens bewoog. Toen heb ik onderaan haar hals, op haar schouder en vlak achter haar schouder geprobeert. Die werken allemaal niet, ze begrijpt er gewoon niks van denk ik.
Haar voeten tilt ze al op als je op haar eeltknobbel drukt. Van beide kanten en daarbij houd ze haar been ook lang genoeg omhoog.
Ik oefen ook de one rein stop en ik hoef eigenlijk geen enkele druk te zetten om haar hoofd naar me toe te halen.
Kan ik nu al door naar de driving game? Of moet ik eerst zorgen dat het wijken van de voorhand op fase twee al lukt? En welk plekje gebruiken jullie daarvoor?
Ik heb al een paar keer de oefening gedaan met het tikken op de leadrope om haar achterwaards te laten gaan. Dat snapt ze pas als ik helemaal bij de twistlock sla. Dan zet ze een pasje achteruit, maar soms zet ze dan weer een pasje vooruit. Ik moet ook heel veel commotie maken voordat ze in beweging komt. Is ze er nog niet klaar voor, of moet ik even doorzetten?
Bladwijzers