Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: (L1)Wanneer door naar driving game?

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

(L1)Wanneer door naar driving game?

Ik ben nu een week bezig met porcupine. Op fase een gaat ze meestal achterwaards en op fase twee soms wijken van de achterhand. Alleen het wijken van de voorhand gaat niet zo lekker.
    Ik gaf eerst altijd druk achter haar kaak, maar dan boog ze eerst haar hele hoofd voordat ze haar benen eens bewoog. Toen heb ik onderaan haar hals, op haar schouder en vlak achter haar schouder geprobeert. Die werken allemaal niet, ze begrijpt er gewoon niks van denk ik.
    Haar voeten tilt ze al op als je op haar eeltknobbel drukt. Van beide kanten en daarbij houd ze haar been ook lang genoeg omhoog.
    Ik oefen ook de one rein stop en ik hoef eigenlijk geen enkele druk te zetten om haar hoofd naar me toe te halen.

Kan ik nu al door naar de driving game? Of moet ik eerst zorgen dat het wijken van de voorhand op fase twee al lukt? En welk plekje gebruiken jullie daarvoor?
    Ik heb al een paar keer de oefening gedaan met het tikken op de leadrope om haar achterwaards te laten gaan. Dat snapt ze pas als ik helemaal bij de twistlock sla. Dan zet ze een pasje achteruit, maar soms zet ze dan weer een pasje vooruit. Ik moet ook heel veel commotie maken voordat ze in beweging komt. Is ze er nog niet klaar voor, of moet ik even doorzetten?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: (L1)Wanneer door naar driving game?

nee joh, ga la maar lekker door, de games worden vanzelf beter maar blijven hangen is helemaal niet goed.
    als je doorgaat naar de volgende game blijf je de vorige toch nog oefenen dus das geen probleem.
    kwestie van afwisseling, is ook wat interessanter voor haar dan.
    succes ermee.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: (L1)Wanneer door naar driving game?

Om een paard te leren wijken voor druk bij de voorhand is het vaak makkelijker om met 2 handen te werken. je ene hand hou je bij zijn neus of kaak (wat je wilt, ik doe meestal de neus) je andere hand hou je bij zijn schouder net boven waar het been begint zeg maar. Eerst friendly natuurlijk. Daarna ga je zelf actief staan (energy up) en ga je door je fases met beide handen. Veel paarden doen alleen hun hoofd opzij. Wat jenu kan doen is de druk op zone 1 verminderen tot fase 1 en de druk op zijn schouder verhogen.
    Bij mij gaan veel paarden om hun as draaien bij de porcupine op de voorhand. Met je hand op zijn schouder kun je dit makkelijk voorkomen door zacht te drukken met je duim op zijn borst (voorkant schouder zeg maar). snappie um?
    Verder zou ik al lekker beginnen met de drivinggame. Misschien kun je de driving bij de voorhand beter even laten zitten tot deze bij de porcupine beter gaat.

Bladwijzers

Forum Rechten