Ik heb sinds 2 maanden een nieuw bijrijdpaard. Ze is nog behoorlijk groen en 6 jaar oud(nrps x gelders).
Ze was zadelmak toen ze kwam en intussen wordt ze 2 keer per week gereden. Dit wordt gedaan door iemand die veel jonge paarden heeft gereden. Hiernaast wordt ze ook 1 a 2 keer per week gelongeerd.
Ik heb nog niet heel veel met haar gedaan. Ik kom 2 keer per week en probeer dan in ieder geval iets met haar te doen. Naar buiten of binnen zetten, wandelen, poetsen, enz. Ik merk dat ze niet echt respect voor me heeft. Ze is soms happerig in de stal, springt opeens weg als ik een deken op wil doen, heeft al een keer naar me gedreigd in de wei, vervelend met poetsen, enz. Als ik haar dan straf houdt ze er wel mee op maar de volgende keer doet ze precies hetzelfde.
Bij de eigenaren doet ze dit niet en is ze heel erg braaf. Ze is wel pittig en ontdeugend onder het zadel, maar in de omgang niet.
Heeft iemand tips of oefeningen waarmee ik onze band kan versterken? Ik wil er wel heel graag mee doorgaan want ik heb een heel goed gevoel bij dit paard. Voor mijn gevoel zit er iets heel moois in wat nog moet groeien.
Bladwijzers