Vandaag heb ik weer een "manegedip". Ligt ook een beetje aan degene die ons les geeft, ik reed op een snelle, en de instructrice vertelde me dat ik de teugels kort moest houden en 'r aan de teugel moest rijden (bij ons is dat net zo lang trekken, tot ie per ongeluk zijn hoofd goed doet...). Nou ken ik die snelle een beetje, en van teugels kort houden, krijg ik blaren, en het paard krijgt een hoop stress. Nou weet ik zelf gelukkig beter, maar dat hoort niet zo. Op een manege wil ik leren hoe je netjes met je paard om moet gaan, pleisters en handschoenen om te voorkomen dat je tijdens het rijden blaren krijgt, hoort daar niet bij.
![]()
Verder heb ik geen ervaring in grondwerk. Nou ja, paard van de stal naar de manegebak en terug brengen, dat is 't. Aangezien dat toch is waar ik met mijn jonge hengstje mee moet beginnen, zou ik het fijn vinden als ik dat een paar keer "onder begeleiding" mag doen. Zodat het voor mezelf wat duidelijker is waar ik mee bezig ben.
Weet iemand waar ik dat kan vinden? Een goede manege(-achtig iets), of anders misschien iemand die veel ervaring heeft met grondwerk, en het niet erg vindt me een beetje op weg te helpen?
Bladwijzers