Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Help!!

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Help!!

Jeetje mina, ben me dood geschrokken net bij Mischa...

Gister kwam ik bij Mischa aan, lekker grondwerk gedaan. Ik wou eigelijk net gaan toen ik een paar (kleine) bultjes en 1 grotere bult onder de buik en tussen de voorbenen ontdekte. Gekke, harde bultjes. Ik dacht dat het kwam door m'n eczeem deken, dus wij als een gek met naald en draad aan de gang om de buikflap zachter te maken dmv fleece. Was pas 22.00 uur thuis, maar kon met een gerust hart naar bed.
    Vandaag, ik kon aangefietst. Alle bulten veel groter, volgens mij ook vermeerderd, en er kwam allemaal pus uit! Overal!!! Zelfs de deken zat op een paar plekjes helemaal onder. Gelijk de DA gebeld, ik was me echt kapot geschrokken. Die komt morgen om kwart over 8 gelijk langs. Moet ik school maar een keertje missen, Mischa gaat natuurlijk voor!
    De dierenkliniek die ik had gebeld is wel een beetje de dressuurrichting, maar voor zo'n bult kan maar 1 conclusie worden getrokken dacht ik. Graag wil ik nog een beetje geinformeerd zijn voordat de DA morgen komt, heeft iemand dit eerder gehad? Wat is het voor bult? Help me alsjeblieft!
    Mischa staat nu zonder eczeem deken, arm paard.. Maar de deken schuurde de plekjes verder open..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Help!!

He vervelend voor je,kanje geen info geven,wens je veel sterkte!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

Mijn oude merrie heeft ook eens een dikke bult gehad, in haar oksel bij haar voorbeen. Bijna zo groot als een ganzeei. Nog voor de DA langskwam die dag was 'ie al geklapt en je wil niet weten wat voor een vieze pus er uit kwam. We weten nog steeds niet wat de oorzaak was van die ontsteking, ook de DA niet. We moesten het goed schoon houden met Badedas/Biotex en Heather heeft nog een prikje gekregen, volgens bij Antibiotica. Binnen twee weken was alles weer bijna genezen.

Misschien is Micha wel door een insect gestoken ? Heel veel sterkte !!

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

En?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

het blijkt toch met zomereczeem te maken te hebben, denk dat er een wesp goed heeft huisgehouden.
    Het was iets ontstoken, moet het 3 a 4 dagen wassen met betadine shampoo.
    foto's komen vanavond.

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

he getsie zeg, ik hoop dat het inderdaad met een weekje weg is. Sterkte ermee! Dit zijn niet altijd de meest leuke dingen. Maar gelukkig niks levensbedreigend of slecht te behandelen, dat scheelt al weer toch?
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Jill wat jij zegt heeft sophie ook, Alleen is het bij haar vaak de volgende dag alweer verdwenen of narar 2 dagen, ik smeer er vaak enkel wondzalf op.
    haar hele buik zit onder de kortsjes nu maar dat zijn geen dikke bulten..

ik ga het ook in de gaten houden !

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Nog steeds geen foto wat ik wel beloofd had.. *Luiheid heerst*
    Vanavond komen ze ehct!
    Het zijn trouwens slechte foto's, maar ik moest daarna naar school en om nou met mijn 350 euro kostende dure camera te gaan rond sjouwen, dus ik had de oude van mijn pa even gepakt.

JIll, lekker dan mijn pony heb nu het zelfde als die van jou
    heb vandaag alle wondjes gewassen en overigens haar hele lichaam en alle wondjes die ik tegen kwam ingesmeert met wondzalf.. en haar deken nu helemaal strak gedaan met een extra band zodat er NIETS bij kan komen

wat moet jij er nu aan doen? En staat mischa in een deken nu?

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ik moest de wondjes 3 a 4 dagen wassen met betadine shampoo. Heb de deken gister af gedaan, hij had in de modder gerolt en die wondjes worden er nu ook niet beter van met een vieze deken.

Ik was er gisteravond pas om 20.00 uur, het was toen al best schemerig. Mischa staat altijdg ewoon los buiten, ook met wassen. Alle wondjes tussen de voorbenen werden al minder, dus ik helemaal blij aan de gang. Was ik bijna klaar en wou de plekjes even afdrogen, schiet mischa dr als een GEK vandoor. Hij werd echt helemaal panisch en bokte erop los. Ik schrok me dood, maar kon hem makkelijk weer pakken. Dit keer voorzichtiger aan het werkt gaan, toen ik ietd naar achter ging weeer helemaal rennen, bokken, hij was zich dood geschrokken van iets. Ik was echt bang dat hij de weg die 100 a 200 meter verderop ligt op zou rennen! Toen liet hij zich noulijks pakken, maar dat kwam ook door mij omdat ik gestresst was. Bleek dat er een GIGA ei nog midden op de buik zit! Het was zo donkder dat ik die helemaal had gemist! Maar ik kwam er blijkbaar met de handdoek langs en het deed hem verschrikkelijk pijn! Die ook gewassen, hij keek echt achterop van: begrijp je me nu eindelijk??? Echt zo zielig
    Toen moest ik die smerige deken nog omdoen,het as ondertussen al 21.00 uur dus die nam ik mee naar huis en gaat er zo weer op. *lang leve de regen*

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Een aantal foto's van de dag toen de DA kwam (11 sept):

Ongewassen:

Andere kant:

Gewassen: (zie die bult verder op de buik, die is nu nog groter)

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Jeetje, ik schrik ervan. Dat ziet er heftig uit zeg
    Ik hoop voor je beessie dat die er gauw vanaf is. Sterkte ermee.
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

jeetje, dat ziet er pijnlijk uit
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Ufff ziet er niet goed uit !! Zo erg heeft sophie het niet.. Zij heeft allemaal kleine plekjes
    ik heb gisteren ingespoten met betadine en haar dikke bult is nu voorledig weg ?

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Met Mischa gaat het ook al een stuk beter, alle bulten zijn redelijk weg getrokken, en zijn nu gewone korstjes. Alleen dat ei verder op de buik wil maar niet wegtrekken, maar daar zit ook niet echt een korstje/open plekje bovenop? Dat is gewoon een grote rare bult.. even afwachten. Nog.
    Betadinespray moet ik ook maar eens aanschaffen, is dat gewoon te koop bij de paardendrogist?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten