Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: veel kwijlen door gras?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

veel kwijlen door gras?

Mijn vriendin vertelde laatst een verhaal. Ze rijd op een ander paard want haar paard is nog steeds niet goed. Dat andere paard stond met nog een paard op de wei. Die wei deden ze elke dag een stukje groter maken, zodat het gras niet meteen op ging. Maar op een gegeven moment gingen de paarden allebei ontzetend veel en vies kwijlen. Ik heb niet naar de kleur gevraagt maar ze vertelde dat er echt draden uit hingen. Ze hadden om advies gevraagt en kregen als antwoord dat er misschien iets tussen het gras stond wat het veroorzaakte, maar ze hadden het gechecked en konden eigelijk niks anders vinden dan gras. Toen hebben ze de paarden toch amar in ene andere wei gezet en meteen was het over.

Heeft er iemand een idee of er een plan ofzo bestat wat je dus in een wei vind die het speeksel kan bevorderen..of iets anders waardoor het zou kunnen komen?

Re: veel kwijlen door gras?

Hey,

Het kan toch door een plantje komen of door bepaalde bestrijdingsmiddelen en kunstmest die op het land zijn gespoten.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

kwijl duid gewoonlijk op vergiftiging. Niet direct denken aan dodelijke dingen maar zoals Gwenny al zei
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    57

Ik weet dat er vorige nazomer, meer paarden waren die op het land stonden en erg kwijlden. Na dierenarts bezoek en contact met Utrecht bleek het om een (onschadelijke) schimmel te gaan die in klavers voorkomt.

De kwijlende paarden die van het land werden verwijderd herstelden weer met een dagje, na een tijdje stonden ze weer op de zelfde weide zonder problemen met kwijlen.

Hier wat links met info:

http://www.omafra.gov.on.ca/english/liv ... obbers.htm

http://www.horses-and-horse-information ... salv.shtml

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Mijn paardjes kwijlden vandaag ook ineens. Echt extreem! Sky liet af en toe een hele stroom lopen en baby blies schuim-belletjes op zijn lippen. Hmm, een 'vergiftiging' dus?

Ik vermoed dat het komt door de gesnoeide heg (waar ze losse takjes van gesnoept hebben) en hoop dat het morgen weer weg is. En zo niet, dan bel ik de DA wel voor advies.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Ik heb pas ergens gelezen dat dit ook door (groene) eikels kan komen, liggen die in je wei?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

De paarden van de staleigenaar mochten op het land van de buren grazen, en dus hetzelde verhaal ze staan echt ongeloofelijk te kwijlen. Hadden contact gehad met de da, en die vertelde hetzelfde verhaal over een schimmel gerelateerd aan een bepaald soort klaver waardoor deze reactie wordt veroorzaakt, schijnt dat er dan zwartepuntje/vlekjes aan de onderkant van het blad van de klaver zit.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten