Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Tandpasta bij zomereczeem?

Re: Tandpasta bij zomereczeem?

@ marja & sophie, en als je het niet vergeet te smeren schuurt ze niet? Of heb je zoiezo een deken nodig? Ik heb namelijk liever geen deken als het kan.
    Groetjes

Als je paard ECHT eczeem heeft ontkom je neit aan en deken.. Ik smeer iedere dag en daarnaast heeft ze wel een deken om anders komen die mugjes er alsnog op en helpt het niks.. Wat ik smeer is enkel jeuk stillend zodat ze rustig in de wei kan staan met een deken om zonder dat ze gek word van de jeuk..

ga even zoeken op de zoekfunctie er is hier op forum een hoop te vinden over eczeem..
    maar ik vind persoonlijk als je paard eczeem heeft en je kunt hem/haar geen deken bieden vind ik het mishandeling.. Want hij zal zich uieindelijk tot bloedens toe kapot schuren !

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    maar ik vind persoonlijk als je paard eczeem heeft en je kunt hem/haar geen deken bieden vind ik het mishandeling.. Want hij zal zich uieindelijk tot bloedens toe kapot schuren !
    Van mij mag je dit wel wat genuanceerder uitdrukken... Ik bijvoorbeeld kan Linde geen deken bieden omdat ze dan weer smetplekken krijgt. Een ander heeft een 'sloper' of heeft het paard bij een sloper in wei.
    Waarom denk je trouwens dat ts paardlief geen deken kan bieden? Ze vraagt iets na waar ze wat over gehoord heeft, namelijk dat een goedkoop tandpasta-merk zou helpen. Dat zegt niets over haar financiele situatie, het woordje goedkoop is niks meer dan een feit in het gehoorde verhaal.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Aangemeld
    Jul 2005

Enne, Rangeela, voor wat het waard is: http://www.bureaudn.nl/paarden/zomereczeem/. Zo doe ik het. Het is niet gezegd dat het voor jouw paard ook werkt, maar ik ken er een paar die er wel baat bij hebben (ook eentje die het heeeeeel erg had en nu nog maar een klein beetje).
    Groeten,
    Dorien

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Ik wil niet weten hoe mijn pony eruit komt te zien als zij geen deken op heeft, en zij is ook jaar lang gespoten tegen eczeem en het hielp gewoon niet en ze schurde zich helemaal aan gord tot bloedens toe is dat prettig ??

En misschien komen die smetplekken van dat de deken te strak zit? dat weet ik niet.. maar sophie kan niet maar zonder haar deken

maar toen ik de titel zag tandpasta bij zomereczeem dacht ik enkel jemig wat een smeerboel zat dat worden....
    ik heb nu voor me pony een middel gevonden wat helpt, en blijf wel verder kijken
    ik heb http://www.re-mint.com

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Marjo, dat spul wat jij hebt, daar zit ook mint in. Dat zit in principe ook in tandpasta. Het geneest niet (je zegt idd ook dat het jeukstillend werkt) maar het verlicht de jeuk. Da's fijn voor het paard.

Het vervelende van tandpasta is alleen dat het ook uitdroogt. Als ik jou was Rangeela, zou ik dat niet gebruiken, maar iets anders met mint wat bedoeld is om op de gevoelige huid te smeren. Over re-mint heb ik van meerdere mensen goede ervaringen gehoord..

Ja klopt er zit mint in.. En ik vraag me af of er iets bestaat waardoor het voorledig verdwijnd en niet meer terug komt.. Wat ZE is eigenlijk blijvend voor hun hele leven.. En ik probleem voor me pony zoveel mogelijk aan te doen om de jeuk te verlichten wat echt veel meer kun je niet doen.
    Wat bij me pony ook erg goed helpt is wassen met shampoo en echt flink inzepen zodat alle korstjes en rommeltjes eruit zijn dan is ze voor een aantal dagen ook jeuk vrij.

Aangemeld
    Jul 2005

Ik wil niet weten hoe mijn pony eruit komt te zien als zij geen deken op heeft, en zij is ook jaar lang gespoten tegen eczeem en het hielp gewoon niet en ze schurde zich helemaal aan gord tot bloedens toe is dat prettig ??
    Dat zeg ik toch niet? Vond alleen dat je een beetje snel conclusies trok, kort door de bocht en beschuldigend reageerde, that's all...

En misschien komen die smetplekken van dat de deken te strak zit? dat weet ik niet..
    Nope. Linde krijgt van alles wat langer dan een paar uur op, om of aan blijft smetplekken. Zij heeft nou eenmaal een supergevoelig velletje kennelijk. Zelfs in de wintermaanden krijgt ze smetplekken van het halster wat ze om moet hebben op de wei (gelukkig hoeft dat in de zomer dus niet, dan is het nog veel erger met een zomervachtje en hogere temperaturen.
    Voor Linde helpt de Insol gelukkig wel, zo blijft mij de keuze smet- of schuurplekken bespaard
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Aangemeld
    Jul 2005

En ik vraag me af of er iets bestaat waardoor het voorledig verdwijnd en niet meer terug komt..
    Het is in ieder geval nog niet uitgevonden, helaas.

Wat ZE is eigenlijk blijvend voor hun hele leven..
    Erger... Het verergert meestal in de loop der jaren
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten