Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: hoe draw oefenen met LB en Rb introvert?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

hoe draw oefenen met LB en Rb introvert?

Ik weet niet of er verschil in is maar ik wil graag mijn draw verbeteren..ik merk dat Diesel de laatste tijd erg tegen de druk ingaat...leuk al die nieuwe leiderschapestjes bijvoorbeeld met de yoyo..ik moet veel doorgaan naar fase 4...omdat op level 1 of level 2 manieren allebei niet eerder reageert op fase 1,2 en 3 maar bij vier loopt hij gewoon in alle rust ook nog eens achteruit! Dat is dus ook het geval met het afspuiten..in alle rust (wetende dat zijn kracht tegen de mijne een mega verschil is) loop ie dus achteruit.

Maar dus ook als ik hem in de wei wil halen zou ik het fijn vinden weer die draw terug te krijgen..

hoe kan ik die oefenen???

Re: hoe draw oefenen met LB en Rb introvert?

Er is nogal wat verschil tussen LB en RB introversie.
    Is hij RB is vooral veiligheid zijn issue en moet je vooral zacht zijn en wachtennnnnnnnnnnnnnnnn. Daarna, áls hij komt tuurlijk veel aaien en rust, misschien voedsel. Dat laatste hangt af van de mate van rigtbrainedheid.

Een LB paard (motivation is the issue) oefen ik de draw met iedere poging héééééél enthousiast (met stem) belonen en als hij bij je is; FOOD!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Zijn motivatie vinden!
    Wat is voor hem het meest motiverend om bij jou te zijn?

Wat je ook kunt oefenen, is draw zonder dat daar drive aan vooraf gaat, dus achteruit bij hem weglopen en hem naar je toe vragen. Een andere oefening is de dichtbij-draw verbeteren en het leunen op het halster verminderen. Je loopt dan zo'n meter voor hem, achteruit. Je vraagt zacht bij het halster, bij geen reactie (of zelfs tegendruk) gebruik je stick en string om hem te zeggen 'don't lean on me'. Hierbij wordt je niet harder aan de voorkant, maar leer je hem dat een lichte druk vooraan voldoende is om naar voren te lopen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

naja misschien toch maar met voedsel gaan werken al ben ik heel bang dat ik daar niet goed mee om kan gaan en Diesel er dus happerig en vooral bedelend van word. Maar iig voor uit de wei halen en met afspoelen wil ik het wel proberen..als we aan het spele zijn misschien iets anders bedenken..

tis gewoon zo..het uit de wei halen kan super goed gaan..lopen alleen..los touwtje..ik kan zelfs achter hem gana lopen en hel licht vragen stil te gaan staan tot ik weer bij hem ben en dat we dan weer gaan, MAAR soms gaat dat dus helemal nie zo..maar moet ik alleen DAN met voedsel belonen en mtiveren of dan ook als het goed gaat bijvoorbeeld?

dat laatste snap ik niet echt wat je bedoelt eveline.

Bladwijzers

Forum Rechten