Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Witte haren?

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Witte haren?

Bij Mischa ontstaan opeens allemaal witte haartjes op de rug. Vooral op de schouder en op de plaats waar het zadel normaal ligt.
    Een maandje of 3/4 geleden kwam ik erachter dat zijn zadel niet goed zat, gelijk het zadel eraf gehaald natuurlijk. Maar omdat ik nog geen geld had voor een barefoot zadel rijd ik nu alweer een tijdje zonder.
    Het viel me op dat de laaste paar weken Mischa echt een heleboel witte haartjes op z'n rug heeft gekregen. Echt heel raar. Geen echte stippen ofzo zoals je wel eens ziet bij paarden die open drukkingen hebben gehad, maar echte 'sprietjes'. Ik zal deze week wel even een foto maken.
    Aan jullie de vraag, wat kan dit zijn???

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Witte haren?

Waar zitten die plekken precies? Daar waar je zadel knelde, of daar waar nu je zitbeentjes op zijn rug komen nu je zonder zadel rijdt?

Ik vermoed dat dit van je zadel komt, ook al rij je er al even niet meer mee.

Atli heeft ooit eens zijn voorbeen heel hard aan een hindernis gestoten, en alleen in de nazomer/herfst, bij de wisseling van zomer- naar wintervacht, zie je op die plek witte haartjes zitten. Dus ik vermoed dat die plekken nu zichtbaar worden door het veranderen van de vacht.

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Re: Witte haren?

Dat zou inderdaad goed kunnen!
    De haartjes zitten vooral bovenop de rug, maar ook een beetje opde schouders. Nogmaals, deze week een foto, heel misschien lukt het vandaag nog maar ik ben al bij de paardjes geweest vandaag.

Bladwijzers

Forum Rechten