Ik zou graag willen weten op welke manier ik de spaanse pas kan leren aan diesel op de nh manier.
Ik heb in het verleden diesel geleerd om zijn voet te geven, gewoon op te tillen dus. Als ik zeg voet en wijs naar zijn voet dan geeft hij die braaf. Ik heb het aangeleerd met snoepjes en die wilt hij dan ook zeker hebben!
Ook kan diesel knielen, dat heb ik hem geleerd door zijn been gewoon op te tillen lichtjes naar achter te 'sturen' en zijn hoofd dan omlaag te vragen met een snoepje.
Dat heb ik hem geleerd voordat ik parelli deed. Ik wil het knielen nu bijvoorbeeld GOED aanleren, zijn voorhoofd komt nu bijvoorbeeld helemaal in het zand, terwijl dat niet hoort. Dat is omdat hij het snoepje daar wilt aanpakken. Ik wil hem nu het knielen anders aanleren en hem alleen een snoepje geven nadat hij heeft geknield en weer is opgestaan.
Ook wil ik hem heel graag de spaanse pas leren. En dan op de manier dat als ik mijn benen hoog optil hij mij nadoet zeg maar. Dat kun je zien in volgend filmpje vanaf 2.12 ongeveer.
http://www.studentfilmmakers.com/vid...o-Enjoy-Humans
Nou weet ik van clickertraining, maar eerlijk gezegd is dat helemaal mijn ding niet. Ik heb al geprobeerd het voet geven aan te leren zonder snoepjes beloning maar gewoon friendly, alleen dat pikt hij zeg maar niet. Hij geeft keurig voet als ik dat vraag en als hij weet dat hij dan een snoepje krijgt. Als hij echte alleen friendly krijgt tilt hij daarna zijn voet niet meer op..
Wie o wie kan mij meer uitleg bieden hoe ik dit kan aanleren, mag met snoep beloning dus, maar wel op de juiste manier dan!
Heel erg bedankt alvast!
Bladwijzers