Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: boomloos op jong paard?

boomloos op jong paard?

Ik heb even een brandende vraag aan jullie.
    Ons friesje is momenteel in training en we zijn nog op zoek naar een zadel. Nou heb ik een aantal NH lessen gereden op een boomloos Torsion zadel en vond dat erg fijn rijden. En ik zou graag voor haar ook zo'n zadel willen. Nou zijn de meningen nogal verdeeld over het boomloos rijden op een jong paard (ze is febr. 3 geworden).
    Ik zou graag jullie mening horen, alvast bedankt!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Re: boomloos op jong paard?

ik heb mijn jonge paard ingereden met een boomloos zadel, het grootste voordeel daaraan was dat je niet ieder jaar een ander zadel moet kopen... Mijn paard is tussen haar 3 en 5 jaar nog enorm veranderd qua bouw en bespiering. Toen ze 3 was, was ze een vrij iel paard... nog veulenachtig eigenlijk... Ondertussen is ze véél steviger en breder geworden.
    Ik ben er wel aan aant denken om tegen volgende zomer een nieuw boomzadel aan te kopen dat haar goed past... Voornamelijk omdat ik nu ook endurance doe en toch wat problemen ondervind met mijn boomloos zadel als ik in verlichte zit ga. Om mee te rijden in de piste en trektochten vind ik het een zalig ding!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Ik heb mijn jonkie ook ingereden met een boomloos zadel, een Freeform Classic. Bevalt heel goed.
    Opgegeven moment wel een boomzadel geprobeerd, maar vanwege ongelijke schouders is dit geen succes.
    We houden het dus voorlopig maar bij boomloos.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Aangenaam kennismaken. Wie is u?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Aangenaam kennismaken. Wie is u?
    Hallo Dorien

Ik ga me nog even officieel voorstellen, maar zal eerst even een paar foto's van de paardjes zoeken, kan ik General en Renske meteen ook even voorstellen. Met andere woorden... je ziet me snel voorbij vliegen in het voorstel topic.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ja sorry hoor, maar ik vind het altijd uiterst onbeleefd om ergens binnen te denderen en meteen te beginnen met "Ik heb even een brandende vraag aan jullie." Geen hallo, ik heet... (weet ik dus nog steeds niet
    Ren je in reallife ook zomaar een paardenpension binnen met zo'n medeling + vraag? Nee toch?
    Daarbij kan ik me niet voorstellen dat het echt nodig is dat je binnen een uur ofzo een paar goede antwoorden hebt bij dit soort vragen. Dus eerst even voorstellen is toch niet teveel gevraagd?

Maar genoeg gepreekt
    Er is ongelooflijk veel geschreven over boomloos op dit forum. Typ in de zoekfunctie 'boomloos' in en je zult versteld staan
    Zelf heb ik er niet zoveel mee, zie bij boomloos net zoveel bagger voorbij schuiven als met boom. Het is in ieder geval niet waar dat boomloos altijd op ieder paard past

Edit: zoekfunctie.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Ja sorry hoor, maar ik vind het altijd uiterst onbeleefd om ergens binnen te denderen en meteen te beginnen met "Ik heb even een brandende vraag aan jullie." Geen hallo, ik heet... (weet ik dus nog steeds niet
    Of een "hoe doen jullie het: "brand los" (ander topic, andere denderaar) . Amen amen: éérst voorstellen .
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Nou zijn de meningen nogal verdeeld over het boomloos rijden op een jong paard (ze is febr. 3 geworden).
    Mijn mening is: zeker nog een jaar lang helemáál geen zadel. 3 jaar... oef

http://users.telenet.be/peter.ryckeb...oudgenoeg.html

Interessant artikel; Trea!!! Ik denk dat er maar bitter weinig paarden zijn die op hun zes jaar pas zadel- ruitermak worden gemaakt...
    Don't dream your life, live your dream!

Bladwijzers

Forum Rechten