Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: schuilstal voor 1 jaar

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

schuilstal voor 1 jaar

Hoi allemaal,

de winter komt eraan en dan "ineens" duikelt er een donderwolk op... de schuilstal!!! Ik had vorig jaar een redelijke schuilstal die helaas compleet opgegeten is door de paarden voor ik het door had, en die heb ik toen af moeten breken voor de veiligheid.
    Omdat mn land waarschijnlijk vanaf volgend jaar alleen nog 's zomers wordt gebruikt en omdat het land hopelijk volgens jaar compleet omgeploegd wordt, ben ik al een tijdje aan het denken aan een tijdelijke oplossing.

Ik zou het liefste iets doen met de hooibalen die ik ga bestellen (zo'n 20 stuks dus dat is een hele berg) Dan heb ik daar gelijk een functie voor. Zijn er mensen die op deze manier ook een schuilgelegenheid hebben gecreërd, en hoe voorkom je dat de paarden de balen openmaken?
    Ik ben erg benieuwd naar creaties op dit gebied, of tips anderszins.

Re: schuilstal voor 1 jaar

Je zou een frame kunnen maken van gaasmatten, en daar omheen de balen stapelen(buiten de weide)
    Het dak kan je met golfplaten doen.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

hm, dat klinkt direct al als een hele slimme optie Ik zat dus al te denken aan gaas op rol, maar dat werkte niet dacht ik. Betonrekken, die hebben we hier wel staan...
    Ik ga jan eens heel lief aankijken om te zien of daar een optie is

dat krijg je als je optijd opstaat, dan zijn de grijze cellen nog niet verspild

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    de winter komt eraan en dan "ineens" duikelt er een donderwolk op... de schuilstal!!!<snap> ben ik al een tijdje aan het denken aan een tijdelijke oplossing.
    Tijdelijke verhuur van schuilstallen http://www.conflexverhuur.nl/mobiel.html Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Gelijk even gemaild, zag er goed uit (ik vrees wel een beetje duur)

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Zodra je de prijzen hebt ga je toch gewoon kijken wat zo'n container kost als je hem zélf koopt ( en moet laten vervoeren). Kan je altijd nogmaals berekenen wat goedkoper/ duurzamer/handiger is: huisje zetten, constructie fabriceren, container huren, container kopen etc... Keuzes, keuzes
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ja precies, daarom heb ik ook de prijzen even opgevraagd

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als je ze hebt, de prijzen, zou je ze mij dan svp ook even kunnen doorgeven? Ben ook op zoek naar iets! Kan ze ook zelf even contacteren, maar zo kan ook misschien....
    Alvast bedankt!

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Sandra, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu voorstaat? Heb je al wat kunnen vinden wat past?
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

mn nieuwe stalgenoot is vrachtwagenchauffeuse en is aan het zoeken naar een container die naar de shedder gaat. Hopelijk kunnen we er een redden van de sloop

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Oh gaaf! Ik hoop dat dat inmidddels wat geworden is, we zijn alweer bijna een maand verder.
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

nee dus , we kwamen tot de conclusie dat een container vrijwel onmogelijk ons land op te rijden is, en het een te groot risico is om hem zonder vergunning te plaaten en daarna weer te moeten verwijderen.
    Onze volgende optie is een "stal" van 2 muren van hout en een golfplatendak te maken. zodat ze in elk geval bij stormachtige westenwind kunnen schuilen.

daar zijn we nu voor aan het orrienteren. 2 muren en een dak zal waarschijnlijk door de gemeente gedoogd worden.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

nee dus , we kwamen tot de conclusie dat een container vrijwel onmogelijk ons land op te rijden is, en het een te groot risico is om hem zonder vergunning te plaaten en daarna weer te moeten verwijderen.
    Onze volgende optie is een "stal" van 2 muren van hout en een golfplatendak te maken. zodat ze in elk geval bij stormachtige westenwind kunnen schuilen.

daar zijn we nu voor aan het orrienteren. 2 muren en een dak zal waarschijnlijk door de gemeente gedoogd worden.

Toen ik vroegah voor de shetties iets moest hebben werd inderdaad een bouwwerk van 2 muren en een dak gedoogd. Wij maakte wel nog een half muurtje omdat er anders te veel werd geknokt om het droogste plekje. Op de plaats van het halve muurtje waren een meter verderop struiken e.d. gezet zodat die ook wind konden tegenhouden. Verder op de bodem eerst aangestampte grond zonder bodembedekking en buiten vooraan stoeptegels.

Op den duur gingen de tegels loszitten vanwege vocht eronder. We hebben toen de modderplek ruim betegeld (ver voorbij de normale moddergrens) en een strookje in de stal betegeld en dat bleef wel goed.

De stal zelf werd stevig ingesmeerd met vieze goedjes en ze bleven er vanaf. Het dak was schuin naar achter aflopend en bedekt met asfalt. Was een super stevige stormproof stal.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Bladwijzers

Forum Rechten