Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: nog een trailervraagje

nog een trailervraagje

Als ik klaar ben met het kopen van Parelli-pakketten (hopelijk komt er voorlopig niets nieuws meer) en ik heb nog geld over (haha), wil ik misschien wel eens een trailer aanschaffen. Nou was ik altijd wel gecharmeerd van die Amerikaanse gevallen zonder laadklep, maar voor de oefening 'laad je paard achteruit de trailer op' is die weer minder geschikt, lijkt me. Ook de trailers waarin de paarden schuin staan, lijken me erg fijn. Voor het paard vooral. Alleen heb ik die alleen nog maar in de drie- of meer paarden-uitvoering gezien, en zoveel ruimte heb ik nu ook weer niet nodig. Wat voor trailer gebruiken jullie en waarom? Is schuin reizen fijner voor paarden, of liever achteruit/vooruit? Wel of geen laadklep. Kortom, welke trailer zou je aanraden? Ik ben benieuwd!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Re: nog een trailervraagje

Wat betreft loopplank of niet: het is maar net waar je paard aan gewend is. Ik meende dat die zonder loopplank makkelijker zijn voor paarden die moeilijk laden.
    Ik zou wel kiezen voor een anderhalf (of twee) paardstrailer, geen éénpaards dus. Die vonden wij toch minder stabiel op de weg liggen. En waar ik op zou letten is dat het kleine deurtje aan de voorkant aan de rechterkant zit. Dat is veiliger mocht je langs de snelweg met pech komen te staan.

Ik heb een 2 paardstrailer, als ik 1 paard vervoer laat ik het tussenschot weg en gaat er een merriestang in.
    Op deze manier kunnen ze toch schuin staan

Ja, ik ga ook zeker voor een tweepaardstrailer, vind die eenpaards-dingen er altijd wat eng uit zien.

@mirel: wat is een merriestang?

En zijn er ook mensen die hun paard achterstevoren vervoeren?

Gewoon een langestang over de hele breedte(normaal heb je 2 korte met het schot middenin), ik zet ze dan wel met twee touwen vast zodat het hoofd wel redelijk in het midden blijft, anders heb je kans dat ze willen draaien.
    Mijn man heeft zelf de stangen gelast, het werkt super makkelijk en je hebt ruimte om eventueel in de trailer te zadelen.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Nou was ik altijd wel gecharmeerd van die Amerikaanse gevallen zonder laadklep, maar voor de oefening 'laad je paard achteruit de trailer op' is die weer minder geschikt, lijkt me.
    Persoonlijk lijkt mij dit de allerslechtste reden ooit om zo'n trailer niet te kopen Ik zou me eerder afvragen of je paard een trailer met of zonder klep prettiger vind.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Ik zou me eerder afvragen of je paard een trailer met of zonder klep prettiger vind.
    Alles is te trainen, toch? Zeker met een paard zonder al te veel trailerervaring. Daarom vraag ik dus naar ervaringen van anderen. Uiteraard is het wel of niet kunnen doen van 1 bepaalde oefening niet van doorslaggevend belang.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mirel
    Gewoon een langestang over de hele breedte(normaal heb je 2 korte met het schot middenin), ik zet ze dan wel met twee touwen vast zodat het hoofd wel redelijk in het midden blijft, anders heb je kans dat ze willen draaien.
    Heb ik idd ook in mijn tweepaards, heel fijn! Wel idd het paard aan 2 kanten vastzetten.

Bladwijzers

Forum Rechten