Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: WOW Saddles

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

WOW Saddles

Hey allemaal

Dit zadel is nog niet erg bekend, maar ik heb er vandaag kennis mee mogen maken.

Dit is een zadel met luchtkussens , verwisselbaren boom, verwisselbare zweetbladen en nog veel meer.
    Ook de onderkant (plaats waar de ruggegraad komt) is zeer anders.

Mijn eerste reactie was 'bah, dat ding zit enorm slecht!' Maar na een tijdje zat het zadel hemels!
    En ook Great leek het een leuk zadeltje te vinden. Ze liep de hele tijd te stofzuigen en was enorm rustig.

Alleen de prijs... Niet minder dan 2.500 €
    Ik overweeg om er één aan te schaffen, maar eerst even rondhoren.

Iemand ervaring?

Site: http://www.wowsaddles.com
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Re: WOW Saddles

Had Marianne niet zo'n zadel?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja , die is er erg enthousiast over.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Dan moet ik eens even PB'en

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Lijkt me een mooi concept! Hoop geld, maar welbesteedt lijkt me!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb er de afgelopen dagen tijdens mijn Centered Riding instructeursopleiding op gereden en ik vond het vreselijk zitten. Ik kreeg er enorm pijn van in mijn kruis; daar zat ik precies op en dat ging behoorlijk irriteren. Tevens had ik in draf moeite om mijn voeten recht onder mijn lichaam te houden. Daar moest ik echt hard aan werken, terwijl ik dat met andere zadels niet heb.

Maar iemand anders die er later ook op reed, vond het juist weer een heel prettig zadel.
    Dus wat iemand er van vindt zegt eigenlijk niet zo heel veel; het is zo persoonlijk!

Het lag overigens wel goed op het paard, maar ja, ook dat is weer zo verschillend per paard dat je eigenlijk niet zomaar kunt zeggen: dit of dat is wel of geen goed zadel...

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

[quote="Marja"]
    Maar iemand anders die er later ook op reed, vond het juist weer een heel prettig zadel.
    Dus wat iemand er van vindt zegt eigenlijk niet zo heel veel; het is zo persoonlijk!
    [quote]

Dat heeft er ook mee te maken voor wie het zadel is aangepast. De WOW heeft zo enorm veel mogelijkheden. Verschillende zittingen, verschillende beugelophangingen (je kunt er zelfs 2 opties aan laten zetten zodat je kunt wisselen), verschillende zweetbladen en je kunt ook de stand van de zweetbladen aanpassen.

Ik heb bij een tijdje geleden zowel arie boer als kerry sharp geinformeerd, voornamelijk over de flexibele boom. Die is namelijk flexibel bij de schouders/schoft en niet over de lengte van het zadel (zo zou ik het ook willen hebben). Beide geven aan dat het zadel op de meeste paarden pas en zich goed aan laat passen op een ander paard (mocht dat ooit nodig zijn).
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Ik had net de indruk dat ik mijn benen wel beter op zijn plek kon houden. Ik vond (aan de hand van de foto's) dat ik toch wel netjes zat.
    Ik vond het zadel smal aan mijn liezen en dat is super! Want ik heb snel last in mijn lies.

Ik heb geleerd dat een goed zadel zijn geld waard is! Als jij denkt dat dit het is, goed voor Great en voor jou, dan zou ik zeggen, gaan er voor.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik heb weleens de kritiek op dit zadel gehoord dat scheefheid van de ruiter wordt gecompenseerd door het zadel, terwijl het beter is om recht te leren zitten.
    Maargoed, dat weet ik niet hoor, hoe waar dat is, alleen het schoot me nu te binnen.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik heb er de afgelopen dagen tijdens mijn Centered Riding instructeursopleiding op gereden en ik vond het vreselijk zitten. Ik kreeg er enorm pijn van in mijn kruis; daar zat ik precies op en dat ging behoorlijk irriteren.
    Dit had ik ook op de WOW waar ik een paar maanden geleden eens op mocht zitten... Opvallend dat jij dat nou ook zo hebt ervaren.
    Ik denk dat het een probleem is van de WOW, je kan er zo vreselijk veel aan aanpassen dat het hartstikke moeilijk is om alles perfect te krijgen. Als het goed aangepast wordt mag het natuurlijk geen problemen opleveren. Dus als je dit zadel toch wilt hebben zou ik daar heel goed op letten. Niet akkoord gaan als je denkt dat het net niet naar je zin is.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Ik heb zelf een zadel gekozen waar niets aan te verstellen valt omdat ik vind dat ik niet genoeg verstand heb van zadels en de anatomie van het paard om iets te verstellen. Dat is ook een reden waarom ik zelf niet aan Poca's hoeven zit.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Met de juiste begeleiding om dat zadel op 'maat te maken' kan er niet veel mis gaan hé.

Sibyl vertelde me dat je op de meeste zadels zowiezo recht zit hoewel het paard scheef loopt.
    Maar idd, op dit zadel heb je ook de kans dat je scheef zit, maar zo kan je er wel aan werken dat je natuurlijk leert rechtzitten en nie recht gedwongen word.
    (Haar uitleg was iets ingewikkelder en anders, maar het kwam er denk ik zo op neer)

Zal nog eens navragen volgende les

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb net even de foto's bekeken van je les, en ik vind dat je erg ver naar achteren zit, alsof het zadel achterover ligt. Had je niet het gevoel dat je 'je best moest doen' om rechtop te blijven?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Great moet een boommaat groter hebben, vandaar.
    Eigenlijk geen last van gehad. Verre van eigenlijk

Bladwijzers

Forum Rechten