Sinds ik ben gaan parelien is Waldjo zooo veranderd --> bijterig monstertjeHet blijft niet bij een beetje happen, nee meneer bijt behoorlijk hard in mn vel. Pijnlijk! Lukt me niet om steeds dat hoofd te ontwijken, want dat hoofd gaat alle kanten op.
Heb zowat alle topics hier al doorgelezen en snap ook wel dat ie bijt, maar het wordt steeds erger en Waldjo heeft er weinig plezier in. Driving game wijken van de achterhand gaat heel goed, maar de rest van die game totaal niet, krijg geen reactie. Probleem ligt gewoon bij mij, ik kan t niet.
Op dit moment denk ik dat t beter is om 'em te verkopen en nooit meer iets met paarden te doenOm de simpele reden dat Ã*k blijkbaar niet met paarden kan omgaan. Theorie is zo simpel en wiedes maar de praktijk is zo moeilijk! Waldjo wijst me er steeds meer op dat ik t niet goed doe
Maarja het doel van hoe het uiteindelijk zou kunnen zijn is zooo mooi, dus dat geeft wel weer motivatie. Maar op dit moment (en dat moment is laaang)zie ik het niet meer zitten...

Het blijft niet bij een beetje happen, nee meneer bijt behoorlijk hard in mn vel. Pijnlijk! Lukt me niet om steeds dat hoofd te ontwijken, want dat hoofd gaat alle kanten op.
 Om de simpele reden dat Ã*k blijkbaar niet met paarden kan omgaan. Theorie is zo simpel en wiedes maar de praktijk is zo moeilijk! Waldjo wijst me er steeds meer op dat ik t niet goed doe  
 . Maar op dit moment (en dat moment is laaang)zie ik het niet meer zitten...

Antwoord met Citaat

(deze site ook trouwens!)

Daarom heb ik voorlopig leren handschoentjes aan. Vooral als ik de Carrott Stick van de grond pak (door zijn getrek valt hij steeds om) om zijn achterhand weg te drijven gaat hij nog idioter doen, terwijl de Friendly Game met de CS heel goed gaat. De CG met de 22' line kan ik voorlopig dus wel even vergeten. Afgelopen week waren we met hem in onze boerderij in Duitsland en daar ‘speelde’ ik met hem op een grasveld zonder omheining. Maar omdat het zo’n vreetkont is wilde hij liever met zijn neus naar het gras. Maar dat mocht dus niet, vond ik een goede oefening! Helaas door die plaat voor zijn (Welsh) Kop moest ik hem meerdere malen een flinke peut verkopen. En daar werd hij nogal dwars van. Op een gegeven moment wilde ik de Sideways Game van hem vragen met als begrenzing een aantal jonge struikjes. Maar zodra ik hem met zijn neus naar de struikjes vroeg dalfde hij er met zijn lompe hoeven dwars doorheen! Na het terug drijven het gras op bleef hij achteruit weglopen i.p.v. dat ik hem weer met zijn neus bij de struikjes kon zetten. Zo ging dat een paar keer door en toen heb ik hem een heel end achterwaards gedreven. Ik dacht: als je achteruit wilt zonder mijn toestemming ZAL je achteruit gaan. Maar we belanden in een wei en toen trok hij zich weer eens los. Helaas was ik op dat moment goed pissig (wat natuurlijk niet mag, maar ja, ik ben een  mens...  
 ) Toen heb ik hem laten staan (het was hooi land dus ging hij meteen aan het vreten natuurlijk) en ben gewoon bij hem weggelopen. Verderop ben ik even gaan zitten om mijn emoties de baas te worden en toen ben ik rustig naar hem toe gelopen. Hij laat zich dan ook gewoon pakken overigens. Maar omdat ik hier zo gauw even geen oplossing op weet heb ik het vrije veld oefenen maar even laten zitten. (1-0 voor Mike dus eigenlijk.  
  ) Maar ik ben het met iedereen eens die zegt dat onze paarden slimmer proberen te zijn. En dus gebeurt er eigenlijk precies dat wat we met Parelli en NH willen bereiken: we praten met elkaar! Nu is het aan ons om onze paarden te slim af te zijn en ze met hun mond vol tanden te laten staan... 

Bladwijzers