Ik heb een tijdje terug op equistyle eens op een Specialized Saddle gezeten (nl het eurlight type). Vond ze best wel goed zitten, maarja als je het zadel niet op een bewegend paard hebt liggen valt er eigenlijk niet veel over te zeggen. Ik moet wel zeggen da'k het concept wel héél goed vond en dat de prijs van deze zadels nog wel betaalbaar was voor hetgeen je krijgt. Eigenlijk ben 'k best wel enthousiast over de uitvoering van de zadels, maar nu vroeg 'k me af hoe ze zitten als je te paard zit. Ben van plan om zodra'k terug kan rijden eens eentje te gaan testen bij hun zelf met casandra.
Ik zou eigenlijk op zoek moeten naar een goed passend zadel voor casandra. Mijn boomloos zadel voldoet prima om in de bak wat te hobbelen en op wandeling te gaan, maar niet voor endurance. Vanaf het moment da'k verlichte zit aanneem op mijn zadel gaan casandra's oren direct naar achteren. Ik word ook heel vlug moe op mijn boomloos zadel als 'k aan het trainen ben voor endurance of op wedstrijd ben. Daarom ben 'k eigenlijk meer op zoek naar een zadel dat zowel prettig voor haar als voor mij is.
Daarom mijn vraag: is er iemand die al zo'n zadel geprobeerd heeft? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben vooral weg van de eurlight of de international. De zadels vind je op deze website: http://www.specializedsaddles.eu/Specia ... les_nl.htm
Bladwijzers