Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Specialized Saddles

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Specialized Saddles

Ik heb een tijdje terug op equistyle eens op een Specialized Saddle gezeten (nl het eurlight type). Vond ze best wel goed zitten, maarja als je het zadel niet op een bewegend paard hebt liggen valt er eigenlijk niet veel over te zeggen. Ik moet wel zeggen da'k het concept wel héél goed vond en dat de prijs van deze zadels nog wel betaalbaar was voor hetgeen je krijgt. Eigenlijk ben 'k best wel enthousiast over de uitvoering van de zadels, maar nu vroeg 'k me af hoe ze zitten als je te paard zit. Ben van plan om zodra'k terug kan rijden eens eentje te gaan testen bij hun zelf met casandra.

Ik zou eigenlijk op zoek moeten naar een goed passend zadel voor casandra. Mijn boomloos zadel voldoet prima om in de bak wat te hobbelen en op wandeling te gaan, maar niet voor endurance. Vanaf het moment da'k verlichte zit aanneem op mijn zadel gaan casandra's oren direct naar achteren. Ik word ook heel vlug moe op mijn boomloos zadel als 'k aan het trainen ben voor endurance of op wedstrijd ben. Daarom ben 'k eigenlijk meer op zoek naar een zadel dat zowel prettig voor haar als voor mij is.

Daarom mijn vraag: is er iemand die al zo'n zadel geprobeerd heeft? Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik ben vooral weg van de eurlight of de international. De zadels vind je op deze website: http://www.specializedsaddles.eu/Specia ... les_nl.htm

Re: Specialized Saddles

Ik heb er al vaker van gehoord. Vind ze erg mooi, maar DE grote vraag (en die ik niet duidelijk beantwoord krijg via de website...) zijn ze nou MET vaste boom, of boomloos?????

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb er vorig jaar op de NH dag opgezeten. Ik zou vorig jaar ook gaan kijken maar die vrijdag er voor was netam dood gegaan dus ben niet meer wezen kijken.
    volgens mij zit er een boom in.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Ik ben ook (erg langzaam) op zadeljacht. Lijkt me een fijn zadel voor een jong paard, omdat je het steeds kan aanpassen (maar of het nou met boom of boomloos is, wordt mij ook niet duidelijk..)
    @ Willeke, hoe duur zijn ze dan? Dat kan ik nergens vinden.
    Surrender to fun!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ze zijn best prijzig
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    ze zijn best prijzig
    Dat vind ik van veel zadels
    Weet je het ook wat specifieker?
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

het zijn zadels met boom, maar er zitten schuimrubberen panelen onder zodat je het zadel breder en smaller kan maken, naargelang de bouw van je paard.
    Het eurolight model kwam op equistyle op 1200 euro. Als ik het vergelijk met andere zadels die aanpasbaar zijn aan de rug van het paard valt die prijs op zich nog wel mee.
    Vond de kwaliteit van de zadels er ook vrij goed uitzien. En kwaliteit betaal je nu eenmaal.

Op de komende nh dag is ze er ook weer.
    Het zijn zadels met standaard boom, en er worden panelen en wiggen bij geleverd zodat je zelf kunr shimmen.
    Bij aankoop word hij aan huis geleverd en volledig pas gemaakt, er blijft een pas cd bij je achter zodat je zelf ook pas kunt maken indien nodig.
    Je kan het zadel in de standaard uitvoering krijgen en helemaal naar wens pimpen.
    Een westernzadel is er vanaf ong.€ 1.500,- en die kan je dus laten pimpen.

[size=99px]Ik heb heel veel mail contact gehad met Sandra vandaar dat ik dit weet[/size]

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb ze op de NH dag gezien en was in eerste instantie ook wel enthousiast over de zadels. Het zijn zadels met boom en met een basis prijs van rond de 1500 euro en dan kan je er zelf nog van alles op en aan laten maken naar eigen wens.
    Wat ik echter wel vervelend vind is dat er geen testzadel is. Je mag het zadel ook niet eerst even uitproberen. Als je hem koopt, komt zij hem passend maken.
    Ik wil toch echt voordat ik een zadel koop, hebben uitgeprobeert hoe het zit. Niet ieder boomloos zadel past op ieder paard, laat staan met een boomzadel.
    Ik denk dus dat ik het maar niet ga doen.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sarah
    Ik heb ze op de NH dag gezien en was in eerste instantie ook wel enthousiast over de zadels. Het zijn zadels met boom en met een basis prijs van rond de 1500 euro en dan kan je er zelf nog van alles op en aan laten maken naar eigen wens.
    Wat ik echter wel vervelend vind is dat er geen testzadel is. Je mag het zadel ook niet eerst even uitproberen. Als je hem koopt, komt zij hem passend maken.
    Ik wil toch echt voordat ik een zadel koop, hebben uitgeprobeert hoe het zit. Niet ieder boomloos zadel past op ieder paard, laat staan met een boomzadel.
    Ik denk dus dat ik het maar niet ga doen.
    Ik heb haar een tijdje geleden gemaild. En toen zei ze me dat je gerust met je paard mag langskomen om zo'n zadel te proberen. Nuja Sandra zit niet zo ver van mij af. Met de camion ben ik er op hoogstens een half uurtje. Ik wil het op die manier eens uitproberen. Voor zover ik begreep uit een topic dat ik gestart ben op paardentippers mag iedereen langskomen om eens een zadel te proberen bij haar. Ik kan begrijpen dat ze geen testzadels verstuurt, je weet immers ook niet wat er met het zadel gebeurt ondertussen... Maar andezijds is het idd wel een gemiste kans.

Ben jammer genoeg niet naar de NH dag kunnen gaan, maar ik ga zeker eens langs op haar stoeterij.

Bladwijzers

Forum Rechten