Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: jaarling en parelli

jaarling en parelli

hee,
    Ik zal me eerst even voorstellen! Mijn naam is Savannah, ik ben 17 jaar en ik heb 2 paarden.. Nouja een pony en een jaarling.

Met mijn pony ben ik bezig met het grondwerk van level 1, en ik wilde dus weten of ik met mijn jaarling ( die ik overigens 2 dagen geleden gekocht heb) ook parelli kan gaan beoefenen?

Wat raden jullie aan om juist wel te doen en wat juist absoluut niet?

Alvast bedankt!

Savannah
    If size mattered, Elephants would rule the world.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: jaarling en parelli

Hoi Savannah, welkom hier!!

Wat ik je zou aanraden als je ECHT het beste voor je nieuwe jaarling wil: een kudde zoeken met minimaal 1 andere jaarling waarmee jouw nieuwe paardje kan opgroeien. Jonge paarden leren het meest van soortgenoten, vooral van spel met leeftijdsgenoten.

Je kunt de basis-opvoeding van ieder paard, ook een jong paard, zeker op de Parelli manier doen. Ik zou geen 7 games met hem gaan oefenen op regelmatige basis, maar de principes toepassen in de praktische omgang. FF achteruit porcupinen om hem ruimte te laten maken voor jou. Achterhand opzij driven als je door het hek bent gegaan, dat soort dingen.

Voor ze 3 zijn, beter geen lichamelijk zware oefeningen als circling en sideways.

Dus ga lekker verder met Parelli-en met je pony en leer je jaarling voorlopig alleen wat basis 'hoe ga ik om met mensen'.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

zoals calippo beschrijft doe ik het ook met mijn jaarling

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

En zo doe ik het ook met ons veulen idd Leert netjes meelopen, voetjes geven, aanrakingen overal te accepteren en het principe van wijken voor druk. Voor de rest imo lekker jong laten zijn en áls je met ze bezig bent, niet te lang omdat ze zich nog zo kort kunnen concentreren.

Bladwijzers

Forum Rechten