Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 31

Topic: Ervaring met Verm-X ontworm-middel?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Re: Ervaring met Verm-X ontworm-middel?

Leuk topic. Ik ben laatst ook "aangevallen" door een paar stalgenootjes. Zij maken zich ernstige zorgen omdat wij onze paarden nogmaar nauwelijks ontwormen sinds wij regelmatige mestonderzoeken laten doen. Zij vinden dat zij nu vaker en secuurder moeten ontwormen omdat die van ons minder ontwormt worden. Ik heb uitgelegd dat regelmatig mestonderzoek niet betekent dat je nu niet meer hoeft te ontwormen, alleen doe je dit gerichter en alleen als het nodig is. Ik kan het ook omdraaien: ik moet vaker mestonderzoek doen, omdat zij "preventief" ontwormen en daarmee wellicht resistente wormen kweken.
    Achja. die discussies over dat ontwormen ook altijd. Ik ben in elk geval zeer tevreden over het woud en blijf dat voorlopig lekker zo doen.

heb via het woud laten testen,heb maandag de ontlasting opgestuurd en heb vandaag reactie terug gekregen.

conclusie matige wormbesmetting,voornamelijk bloedworm,wordt aangeraden om met ivermectine te ontwormen en om over 3 maanden weer te testen.

ga haar nu met eqvalan ontwormen,denk dat ik daarna die ontworm kruiden ga proberen,en dan kijken of ze over 3 maanden nog vrij is.

welke ontworm kruiden gebruiken jullie,is verm-x het best?

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Ik heb vandaag de uitslag van mijn tweede mestonderzoek bij het Woud gekregen. Luna had bij de eerste uitslag 450 eitjes per gram van de strongylus. Ik heb toen ontwormd met Eraquell (ze kreeg toen erge jeuk). Nu heb ik een uitslag met 200 eitjes per gram van de strongylus.
    Wat zouden jullie doen? Ik was eigenlijk van plan om met Verm-X of Multiworm verder te gaan. Ik heb even gekeken op internet (http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/in ... ontent=146), maar de beschrijving van de klachten van de strongylus klopt wel. Een maand terug had Luna erge buikpijn. Op dit moment vind ik haar het tegendeel van mager... Het advies van het Woud was om met een ivermectine (Eqvalan of Eraquell) te ontwormen.

Wat zouden jullie doen?????

Een ivermectine (zoals het Woud voorschrijft)
    Een ivermectine, met moxidectine en pyrantel (zoals de website noemt)
    Multiworm
    Verm-X
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Aangemeld
    May 2007

In navolging op het vorige bericht. Klopt het dat je Multiworm eenmalig geeft (75 ml) en de Verm-X een periode meerdere keren per dag????

ja klopt multiworm eenmalig per maand en Verm x meerdere dagen achter elkaar.
    niet meerdere keren per dag althans dat is mijn info die ik heb over Verm X

Aangemeld
    May 2007

En is het ook sterk genoeg tegen de Strongylus???? Of kan ik het dan twee weken later weer gebruiken?????

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nienie
    In navolging op het vorige bericht. Klopt het dat je Multiworm eenmalig geeft (75 ml) en de Verm-X een periode meerdere keren per dag????
    Verm-X geef je inderdaad 5 dagen lang 2x per dag.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Eitjes per gram
    Aarsmade (Oxyuris) < 50

Lintworm (Anaplocephala) < 50

Spoelworm (Parascaris) < 50

Veulenworm (Strongyloides) < 50

Strongylus (Bloedwormen) 1350

dit is berlingo's uitkomst.

dit het advies;

Berlingo heeft een matige wormbesmetting. Het is verstandig om Berlingo binnen een week te behandelen met een ivermectine (Bimectin, Eraquell etc.)
    Voor Berlingo adviseer ik een laatste mestonderzoek dit jaar begin december.

ik wil haar nu met eqvallan ontwormen,dit heb ik namelijk nog liggen dus is wel zo makkelijk,en daarna dus van die kruiden gaan geven,en dan in dec weer laten testen.

nog even over multiworm en verm-x;welke kiezen jullie en waarom?

als je maar 1x per maand hoeft te geven lijkt me wel makkelijker,maar welke werkt naar jullie idee het beste?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

verm-x moet je toch maar 3 dagen 2 keer per dag geven?
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    verm-x moet je toch maar 3 dagen 2 keer per dag geven?
    Ik geef de poedervorm en daar staat achterop de verpakking, 5 dagen lang 2x per dag een volle schep.
    Daarna is het pakje ook op.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Aangemeld
    May 2007

En daarom ga ik voor Multiworm kiezen. Morgen nog hopelijk de laatste chemische troep erin en daarna elke maand (het lijkt wel een menselijke 'periode' ) met multiworm. Hopelijk zijn we dan voorgoed van die akelige beestjes af.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Ik ben wel benieuwd........ Werken deze anti wormmiddelen ook tegen ingekapselde bloedwormen ? En tegen lintworm ? Deze beide wormen zijn trouwens in een wormonderzoek lang niet altijd op te sporen !!!!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

ik wil haar nu met eqvallan ontwormen,dit heb ik namelijk nog liggen dus is wel zo makkelijk,en daarna dus van die kruiden gaan geven,en dan in dec weer laten testen
    In deze periode werkt eqvallan al, waarom zou je daar dan nog kruiden aan toevoegen vraag ik mij af, is dubbelop.

Ik ben van plan om 4 keer per jaar wormonderzoek te doen , en dan aan de hand van de uitslag wel/niet te ontwormen.

Gr Janneke.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

nou ik heb haar nu ontwormd met het idee dat ze dan vrij is van wormen,en dan wil ik die kruiden eigenlijk preventief gaan geven,in de hoop dat ik daarna nauwelijks nog chemische ontworm middelen nodig heb,ik laat haar dan om de paar maanden testen.

nog even een vraagje; ik heb berlingo van de week dus ontwormd,ik geloof dinsdag of woensdag,en sinds donderdag heeft ze wat last mok aan beide achterbenen,en dat terwijl de weide kurkdroog is,zou dit van binnenuit komen?misschien door de wormenspuit?

Aangemeld
    May 2007

Ik heb ook van de week ontwormd en ga volgende maand starten (na een mestonderzoek check) met Multiworm. Eerst even de wormenkuur zijn werk laten doen. Ook denk ik nog een kuurtje groene leem te geven. Helemaal 'schoon' de winter in (niet té schoon hoor, maar vooral in balans bedoel ik dan).

Bladwijzers

Forum Rechten