Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 31

Topic: Ervaring met Verm-X ontworm-middel?

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ervaring met Verm-X ontworm-middel?

Tja, zoals de titel al zegt:
    Ik ben op zoek naar ervaringen met dit ontwormmiddel. Zijn er mensen hier die het gebruiken, en zo ja, wat is jullie ervaring hiermee?

http://www.verm-x.nl

groetjes, Lacuna

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

Re: Ervaring met Verm-X ontworm-middel?

ja wij!

de hele kudde krijgt het bij ons. mijn ervaring is wel goed. ik moet eigenlijk rond deze tijd nog een worm test laten doen en dan weet ik zeker of het bevalt maar de ponies vinden het heel lekker. Snow en Fenna gaan ook schuren van reguliere ontwormingsmiddelen maar niet van dez.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Snow en Fenna gaan ook schuren van reguliere ontwormingsmiddelen maar niet van dez.
    Oh, dat is veelbelovend... Sun "schuurt" ook wat van regulier ontwormspul. Niet heel heftig, en niet oncontroleerbaar (gewoon een paar dagen jeuk-stop erop en het is weg) maar hij schuurt toch.

Ik zou van jou graag de uitslag horen van je ontworm-test. Hoe lang ontworm je nu met dit middel?

Alvast hartstikke bedankt!
    Lacuna

ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met dit middel,ik heb het niet zo op de chemische ontwormmiddelen omdat ze de darmflora ook aantasten,maar eigenlijk is het wel hoog tijd voor berlingo om weer ontwormd te worden.

ik denk dat ik die testkit van hun site maar is aan ga vragen.

ik heb een paar keer geporbeerd om dit middel aan mijn pony's te geven maar alle mislukt. Zij weigeren het te eten.
    Ruikt kennelijk te sterk of zo iets. Met allerlei andere dingen geprobeerd te mengen. Maar niks hoor
    Maar zij krijgen al jaren Multiworm een goed middel wat niet ruikt of een gek smaakje heeft of zo iets.
    Giet het over een boterhammetje en hopla naar binnen. Niks geen problemen.
    Wel laat ik mijn ponys twee a drie keer per jaar controleren op wormen door vlp het woud of GAD Deventer.
    Al vijf jaar altijd vrij van wormen geen jeukende paarden of darmen die van slag zijn.
    Kortom ben er erg tevreden over. Enuh is ook gemaakt zoals verm x van geheel natuurlijke prdukten.
    o ja mag geen reclame maken maar op de NH dag gaat het in de promotie, ik mag het gaan verkopen

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    ik heb een paar keer geporbeerd om dit middel aan mijn pony's te geven maar alle mislukt. Zij weigeren het te eten.
    Ruikt kennelijk te sterk of zo iets. Met allerlei andere dingen geprobeerd te mengen. Maar niks hoor
    Maar zij krijgen al jaren Multiworm een goed middel wat niet ruikt of een gek smaakje heeft of zo iets.
    Giet het over een boterhammetje en hopla naar binnen. Niks geen problemen.
    Wel laat ik mijn ponys twee a drie keer per jaar controleren op wormen door vlp het woud of GAD Deventer.
    Al vijf jaar altijd vrij van wormen geen jeukende paarden of darmen die van slag zijn.
    Kortom ben er erg tevreden over. Enuh is ook gemaakt zoals verm x van geheel natuurlijke prdukten.
    o ja mag geen reclame maken maar op de NH dag gaat het in de promotie, ik mag het gaan verkopen
    Multiworm, heeft die ook een site?
    Op de NHdag kom ik wel even langs jullie standje wippen dan .

ik heb net zo'n testkit besteld,aan de hand van wat daar dan uitkomt kan je ook meteen een wormenspuit bestellen als dat nodig is.

ik doe het liever zo dan dat ik iedere 3 maanden preventief ontworm terwijl het misschien niet nodig is.

hoe vaak laten jullie de ontlasting testen op wormen?

ik wil aan de hand van de uitslag haar ontwormen met het juiste middel,en daarna dacht ik dan om iets van verm-x te gaan geven,en dan bijv 1x in de 4 maanden te laten testen op wormen.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Er stond vandaag op de NH dag ook een standje over het ontworm middel, ik ben er wel over te spreken moet ik zeggen. Heb een folderje meegenomen. Helaas had hij de vloeibare vorm alleen nog maar in 1 liter flessen, die waren 70 euro en je hebt maar 75 ml per maand nodig.

Ik sta bij dekoezegtboe op stal en ik geloof dat wij in ieder geval al ruim een jaar met Verm-X ontwormen.
    De meeste paarden uit de kudde hebben aan het begin van de zomer een mestonderzoek gedaan en bij bijna alle paarden was alles netjes.
    Mijn pony had een kleine hoeveelheid bloedworm-eitjes in dr mest zitten en is toen ook nog met een regulier middel ontwormt.
    Binnenkort laat ik nog eens een mestonderzoek uitvoeren om te checken of alles OK is.
    Maar so far, so good... mij bevalt het eigenlijk wel en ik blijf dit zo gewoon voortzetten.
      • Waar is de prins die bij mijn witte paard hoort?

Ook ik ben 2 maanden geleden begonnen met Verm-X te geven als ontworm middel, alhoewel Ryan een kieskeurige eter is ging dit er zonder problemen in. (de poedervorm)

Zelf ben ik van plan om 2x per jaar zijn ontlasting te laten testen op wormen.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

heb de testkit binnen......

nu nog wachten op een drol die in mijn bijzijn gelegd is zodat ik zeker weet dat ie van haar is!

het aantal keren testen is afhankelijk van hoeveel veranderingen etc er voor doen.
    als je elke dag mest ruimt op je wei en er geen wisselingen van paarden zijn kan je minder vaak testen dan wanneer er veel wisselingen zijn of regelmatig natuurlijk en geen mest wordt geruimd.
    dit heeft allemaal invloed op de opname van evt. larven.
    Ik test twee keer per jaar omdat ik alles elke dag opruim en geen wisselingen zijn altijd zelfde wei en zo
    gaan ze wisselen van weide dan na enkele weken doe ik een test. Afhankelijk van de uitslag wel of geen maatregelen.
    als je bij vlp het woud laat testen dan sturen ze je vanzelf een herinnnering. wel makkelijk

de site van multiworm is http://www.swnh.co.uk/
    en bestellen kan bij http://www.bitloosrijden.nl
    ook daar kan je nog meer achtergrond info vinden wel allemaal nog in het engels
    nog geen tijd gehad om alles te vertalen.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Heeft er ook iemand getest nadat het middel gebruikt is? Dat dus daadwerkelijk bewezen is dat de wormen weg zijn?
    Zoals paard natuurlijk al zegt is het nergens voor nodig om elke 3 maanden te ontwormen, maar alleen als het nodig is. je kan niet zeggen; kijk, geen eitjes het middel werkt! Want de meeste paarden hebben helemaal geen wormen.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ik zat trouwens ook dat er knoflook in zat? Dat zorgt toch voor bloedarmoede?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jill
    Heeft er ook iemand getest nadat het middel gebruikt is? Dat dus daadwerkelijk bewezen is dat de wormen weg zijn?
    Zoals paard natuurlijk al zegt is het nergens voor nodig om elke 3 maanden te ontwormen, maar alleen als het nodig is. je kan niet zeggen; kijk, geen eitjes het middel werkt! Want de meeste paarden hebben helemaal geen wormen.
    Dat is het nu juist veel paarden hebben geen wormen dus waarom dan chemische middelen voeren? Zeker als je een paard heb die al gevoelig is (darmen, eczeem, spierbevangenheid, hoefbevangenheid etc) Als je natuurlijk ontwormt voeg je geen chemie toe enkel juist samen gestelde kruiden welke voor een niet zo'n fijne leefomgeving zorgen voor wormen. Maar geen efecten hebben op je paard zijn gezondheid. Wat de chemische middelen dus wel hebben, terwijl het misschien niet eens nodig is/was omdat het paard op dat moment geen ernstige besmetting heeft.

Je ontwormt nu eenmaal standaard zonder bij na te denken vlg de regels op de verpakking dus tussen de 6 a 8 weken of 3 maanden afhankelijk van welk spul je gebruikt. Dit is je nu eenmaal aangeleerd dus waarom veranderen? Want wie laat nu de mest controleren? dat zijn er vrij weinig. Alleen mensen die anders willen doen en denken.
    Nu is er in de loop der jaren wat "slordig" omgegaan met het ontwormen en zijn vele wormen resistent geworden. En worden paarden daar de dupe van.

knoflook is oke voor paarden mits het woordtje TE niet wordt gebruikt.
    TE veel van welk soort kruid dan ook is niet goed. Knoflook is geheel veilig.
    Kruiden voeren als extratje is een lastige materie die je niet zomaar even moet geven en je niet hebt bestudeerd op de inhoud van je standaard voer brok of muesli. En dat is wat vaak gebeurd, men geeft maar wat. En daar komen problemen van. En kunnen dus evt leiden tot....

paarden houden is soms niet zo makkelijk als men denkt

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten