Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: startrekk zadels

startrekk zadels

natuurlijk is het nog lang niet zo ver voor mijn (volgende maand) 2 jarige paardje,maar ik zit al wat te zoeken over wat voor tuig ik wil gaan gebruiken voor haar.

ik wilde eerst een stockzadel,maar zie daar toch vanaf,barefoot vind ik niet stevig genoeg en ben nu uitgekomen op de startrekk.

weet alleen nog niet welke,maar ben zeker dat het een startrekk zal worden.

heeft iemand van jullie ervaring met de startrekk endurance? deze heeft eigenlijk mn voorkeur op dit moment,dit omdat het een mooi klein zadel is,zonder zweetbladen,met v singel bevestiging etc.

wat zijn jullie ervaringen met dit en eventueel ook andere startrekk zadels?

Re: startrekk zadels

Jaa, die endurance (de shorty) heb ik gehad op Amy.
    Fijn zadel vond ik, maar na een poos rijden bleek de druk niet zo goed verdeeld te worden als ik hoopte en heb ik een pegaso gekocht. Daarmee liep ze véél beter. Ze bleef haar rug wegdrukken en de achterhand niet gebruiken met de startrekk.

Voor Troy heb ik nogeens de gok gewaagd en een startrekk espaniol (deluxe) aangeschaft (want ze zijn zo mooi, en het concept is voor een boomloos zadel gewoon hardstikke goed. Startrekk is de mercedes onder de boomlozen vind ik), en ook daarmee weer problemen. Die blééf maar schuiven. Opstappen zonder opstapje was gewoonweg niet mogelijk. Niet genoeg rij-uren gemaakt op dit zadel om iets te kunnen zeggen over drukpunten.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hihi, Tré, hier zelfde ervaring, maar dan met een ander model.

Shaf loopt super met mijn Startrekk dressuur en hij zit ook heerlijk, maar schuift nog af en toe naar voren. Dat krijg je, met zo'n ronde buik. Meer zelfs dan de barefoot (met antislip-pad, dat wel).

Ik ben dus superblij dat ik deze week EINDELIJK mijn geliefde Pegaso kan ophalen.

Maargoed, ik ben wel enthousiast over Startrekk ontwerp. Voorkant is mooi aan te passen aan de breedte van je paard, stevige kussens eronder en nooit problemen met ruggengraat vrijheid. Ook voel je veel van je paard, zonder dat je gelijk in een 'boomloos-split' komt te zitten.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

en de startrekk comfort,ligt die wel beter?

hmm... de pegaso is idd ook wel een interessant zadel,zou dan denk ik voor de sport variant kiezen.

het zadel van pegaso,schuift die minder?
    en hoe is de drukverdeling daarbij?

welke hebben jullie?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb de comfort gehad.
    Ik had hem eerst op mijn haflinger daar lag hij wel goed op. Op mijn fjord echter niet. Ik heb hem toen verkocht aan Mafhaf op dit forum. die is er geloof ik nog wel blij mee
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Als (1 van de) eerste in Nederland heb ik de Startrekk Delfin. Geweldig zadel! Zit heerlijk, ligt goed. Traploos verstelbare pommel voor groeiende of krimpende paarden.
    Ik ben helemaal blij er mee.
    Started!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik heb de startrek Espagnola. Ligt als een huis, verschuift niet, past keurig. En ik vind de houding die je erin aan kunt nemen heerlijk.

he grappig al die verschillende ervaringen met toch hetzelfde zadel.

een barefoot lijkt me te slap zeg maar omdat deze geen panelen heeft,nu is dit zadel wel verbeterd geloof ik met vps ofzoiets,maar is de drukverdeling daardoor ook beter geworden?
    ik vind de barefoot meer op een luxe barebackpad lijken,maar wil toch graag een zadel zonder vaste boom erin,vandaar dat ik meer info zoek over de startrekk,de pegaso spreekt me ook wel aan.... zijn er nog meer van dit soort zadels?
    en hebben jullie foto's van jullie paard met het zadel?eventueel met ruiter,vind de beenligging namelijk ook wel belangrijk,heb liever geen stoelzit gevoel.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Dé reden om mijn barefoot te verkopen en deze te nemen was de stoelzit in de barefoot die ik ab-so-luut niet heb in de startrekk (espagnola dus)

Bladwijzers

Forum Rechten