Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Tips tegen verveling gezocht!

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Tips tegen verveling gezocht!

Hallo,

Het kruipt langzaam dichterbij... per 1 oktober staat Sunny terug op de pensionstal waar hij afgelopen winter ook gestaan heeft. Ons weiland veranderd in een verschrikkelijke modderbende, en het is voor de pony en voor mij gewoon niet prettig om daar de hele winter te blijven. Vandaar dat ik gekozen heb voor een stalling.

Het is een prima stalling hoor, in overleg is er heel veel mogelijk. Er is geen weidegang, maar wel een paddock waar de paarden in kunnen. Daar de stal heel dicht bij mijn werk is, kan ik de pony regelmatig lekker buiten zetten in mn pauze of voor werktijd, en kan ik na mn werk nog lekker met hem trainen. Aan frisse lucht en beweging dus geen gebrek.

Maar dan... Hij staat dan ook gedurende de nacht, en soms ook gedurende enkele uren overdag op stal. (andere paarden willen tenslotte ook in de paddock, en Sunny kan niet zo gemakkelijk samen met andere paarden) Voor die tijd zoek ik dus anti-verveel-tips. De volgende had ik zelf al verzonnen:
    - hooi in een hooinet, zodat hij voortdurend wat te knabbelen heeft, maar niet meer zo dik wordt dat mensen vragen wanneer hij moet bevallen ( )
    - speelbal/oude fles/pion ophangen (speelgoed afwisselen)
    - takken (van fruitbomen/wilg/etc.) in de box.

maar natuurlijk zijn meer tips altijd welkom.
    Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Tips tegen verveling gezocht!

Heb voor Vash een flostouwtje in de box gehangen, vind 'ie prachtig. Je kan ook nog een voerbal nemen? Jollybal is ook leuk soms.
    Afwisselen is goed lijkt me idd. Dan blijven ze leuk.

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Borstel om zich te schuren.
    Stro in hoekje leggen (als er stro in de stal ligt) zodat hij het zelf kan spreiden.
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Voerbal (Equiball ofzo) waar je brokjes in kunt doen die hij eruit moet manipuleren, takken van niet giftige bomen, verschillende soorten ruwvoer op verschillende plaatsen in de stal verstrekken (is onderzocht dat ze echt gaan afwisselen en dus ook bewegen.) En aangezien het een shet is zou het wel héél fijn zijn als je de deur zo laag zou kunnen maken (of doorzichtig) dat hij ook nog wat kan zien in zijn omgeving. Evt. zou je ook nog een onbreekbare spiegel kunnen ophangen.

Zo'n appel om op te hangen. De meeste paarden vinden het heel dol. (Tot groot ongenoegen van sommige stalhouders die verschrikt hun bed uit rennen om te kijken wie er op stal zo'n verschrikkelijke herrie maakt )

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Aangemeld
    Feb 2005

haha! Ik denk dat een voerbal helemaal niet zo leuk is als er geen voer in zit
    Aangezien de pony nauwelijks krachtvoer zal krijgen.

De speelappel vind ik wel een heel goed plan, net als het zelf laten verspreiden van het stro, en het hooi op verschillende plaatsen aanbieden.

Helaas is de boxdeur te hoog om overheen te kijken, maar hij heeft gelukkig wel een raampje op shet-hoogte, zodat hij wel naar buiten kan kijken (en er voldoende daglicht binnen komt)
    De spiegel vind ik een héél goed plan! Super, bedankt!

Groetjes, Lacuna

Wat ze vaak voor shetters in de stal zetten, is een kistje waar ze met hun voorbenen op kunnen staan. Dan kunnen ze toch over de staldeur heen kijken.

Gwen

*p.s. nog geen tijd gehad om op je mailtje te reageren. Je kan me ook bellen, gaat sneller *
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Wilma
    Guest

Een buurmeisje had een radio in de stal en een spiegel opgehangen!! Misschien ook nog een tip.

Doorzoeken naar een betere stalling is de enige en de beste optie. De rest is dweilen met de kraan open.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Doorzoeken naar een betere stalling is de enige en de beste optie. De rest is dweilen met de kraan open.
    Helaas is dat geen antwoord op mijn vraag
    Ik kan hier dus niets mee.

Alle anderen: Bedankt voor de goede tips.

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Hooi niet in één hooinet doen maar twee of drie hooinetten over elkaar doen met daar hooi in. Kleinere gaten dus meer werk!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten