Hallo,
Het kruipt langzaam dichterbij... per 1 oktober staat Sunny terug op de pensionstal waar hij afgelopen winter ook gestaan heeft. Ons weiland veranderd in een verschrikkelijke modderbende, en het is voor de pony en voor mij gewoon niet prettig om daar de hele winter te blijven. Vandaar dat ik gekozen heb voor een stalling.
Het is een prima stalling hoor, in overleg is er heel veel mogelijk. Er is geen weidegang, maar wel een paddock waar de paarden in kunnen. Daar de stal heel dicht bij mijn werk is, kan ik de pony regelmatig lekker buiten zetten in mn pauze of voor werktijd, en kan ik na mn werk nog lekker met hem trainen. Aan frisse lucht en beweging dus geen gebrek.
Maar dan... Hij staat dan ook gedurende de nacht, en soms ook gedurende enkele uren overdag op stal. (andere paarden willen tenslotte ook in de paddock, en Sunny kan niet zo gemakkelijk samen met andere paarden) Voor die tijd zoek ik dus anti-verveel-tips. De volgende had ik zelf al verzonnen:
- hooi in een hooinet, zodat hij voortdurend wat te knabbelen heeft, maar niet meer zo dik wordt dat mensen vragen wanneer hij moet bevallen ()
- speelbal/oude fles/pion ophangen (speelgoed afwisselen)
- takken (van fruitbomen/wilg/etc.) in de box.
maar natuurlijk zijn meer tips altijd welkom.
Groetjes, Lacuna
Bladwijzers