Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: welke singel?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

welke singel?

Mijn oude Wintec heeft het begeven, en ik moest op snor naar een andere. Deze kocht ik. Hij is van kunststof met een elastisch gedeelte (in de lengte)

Thuisgekomen kwam ik op de site van barefoot en daar zag ik deze, die is van leer en lekker zacht, óók met elastiek:

Wat voor singel hebben jullie? Kiezen jullie voor leer?

Re: welke singel?

Ik heb voor Susan 2 singels, de barefoot die je op de foto had en een Westip hele platte helemaal elastische.

Susan waardeert afwisseling tussen deze 2, dus kennelijk allebei niet ideaal...

May the horse be with you!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik koos voor neopreen. Maar dan om de specifieke rede dat Rengel heel gevoelig aan haar buik was. De neopreen is zacht, neemt het zweet goed op en schuurde nergens.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Neopreen ben ik nou weer helemaal niet weg van. Juist omdat het heel erg zweterig is en plekjes veroorzaakt bij een gevoelige huid.

Ik heb verschillende singels, leren of echte schapenbonten (geen neppers!, die broeien) meeste western.

Ik gebruik al jaren een neopreen singel, zowel voor mijn dressuur zadel als voor mijn veelzijdigheidszadel.

Voordeel van neopreen vind ik dat ze goed vocht opnemen maar het belangrijkste voordeel vind ik dat je ze kan wassen! Gewoon 30 graden in de wasmachine en je singel is weer helemaal schoon. Ideaal, vooral zomers, dan was ik soms wel dagelijks een singel.

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Ik heb de Barefoot en vind hem prima! Ik zou hem ook onder andere zadels willen gebruiken. Ik vind het fijn dat hij van leer is en de bovenkant (die tegen buik komt) is mooi rond afgewerkt.

Wassen van een singel gebeurt neem ik aan niet met sop???? Lijkt me dat dat irritaties op kan wekken...?
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik vind de barefoot singel fijn maar heb een anatomisch gevormde dressuur single besteld zodat het boolle buikje de singel en dus ook het zadel niet mee naar voren trekt in bewegin...misschien blijft mijn zadel dan eindelijk liggen.

Deze zijn wel duur en worden speciaal op maat gemaakt ergens in engeland.
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Ik gebruikte eerst de singel van barefoot (waar je de foto van hebt geplaatst) . Alleen na 3 keer gereden te hebben binnen een week kreeg Summer wondjes.

Ik heb nu een neopreen banaansingel (deze hier ) en die bevalt super. Als ik hem (vooral zomers) maar regelmatig schoonmaak dan gaat het helemaal goed met Summers gevoelige huidje
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb die nieuwe barefoot singel en heb op meerdere paarden enorme singelwonden gekregen. (huid netjes strak getrokken eronder en niet achterlijk strak aangesingeld).
    Afgelopen zondag had Toril op een van haar Rockies precies hetzelfde met de barefoot singel. Sterre is er sowieso gevoelig voor en daar heb ik er dus veel uitgeprobeerd. En laten nou de goedkoopste neopreen singels het beste werken.
    Wel wil ik die hele elastische van westip nog eens uittesten die lijkt me ook zeer fijn.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik heb de wintecsingel met gaatjes (kunstof), er zit een stukje elastiek in het midden. Bevalt op zich goed, spuit erop en hij is schoon.
    Nadeel van Elastiek vindt ik overigens dat je niet gecontroleerd kunt aansingelen waardoor je te strak of juist veel te slap kunt gaan aansingelen waardoor er te veel ruimte komt voor wrijving.
    Neopreen heb ik ook gehad bij ander zadel, vondt ik ook een fijne singel, Thorowgood heeft ook een fijne singel vindt ik, ook van kunstof maar met gaatjes vocht kan dus goed weg, anatomisch gesneden en wel weer met elastiek.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ik heb de wintecsingel met gaatjes (kunstof), er zit een stukje elastiek in het midden. Bevalt op zich goed, spuit erop en hij is schoon.
    Nadeel van Elastiek vindt ik overigens dat je niet gecontroleerd kunt aansingelen waardoor je te strak of juist veel te slap kunt gaan aansingelen waardoor er te veel ruimte komt voor wrijving.
    Grappig, ik heb precies de omgekeerde ervaring. Aansingelen met elastiek gaat veel geleidelijker. Geen probleem trouwens met te strak of te los.

Neopreen ben ik ook niet zo'n fan van, om zelfde reden als Trea.
    Ik heb een heel simpel singeltje van Harry's horse. Recht (die barefoot-verbredingen kreeg mijn paard na 1x al een drukplek van), nylon en aan 1 kant elastiek (had het graag aan 2 kanten gehad). Hij was al tweedehands gaat nu al 5 jaar mee.
    Alleen met trektochten (of lange ritten) doe ik een sokje om de gesp heen omdat daar soms een huidplooi tegenaan schuurt.

Deze: http://www.harryshorse.nl/pages/nl/p...icht.php?id=16 (en dan ff ctrl-f op nummer: 3140205 ) damn, wat een hoop soorten!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    damn, wat een hoop soorten!
    Zeker! DAnk voor jullie reacties, zoveel paarden zoveel singels. Is net als schoenen denk ik. We komen er "vanzelf" achter. Punt is dat ik natuurlijk singelwondjes wil voorkomen. Ik hoorde dat de olympische zwemmers hn neopreen pakken niet aan mochten omdat die teveel warmte vasthielden. En tot die tijd wilde ik ook neopreen kopen, want da's zo lekker zacht. Maar het ademt dus 0. Daarom isoleert het zo fijn in de winter en hebben ze er duikpakken van.
    Mattes heeft ook een hele singellijn. Om de keus nog simpeler te houden (wol lijkt me ook erg fijn):
    http://www.hipponet.be/N_frame.html?...be/N_home.html

Ik vind dat toch zo "grappig". Dan heb ik een singel nodig en dan gaat de automatische piloot aan. En ga ik dus gewoon naar de ruitersportzaak op de hoek waar ze dat verkopen wat alle normals hebben willen, en die willen wat hun instructeurs gebruiken en zo is de cirkel weer rond. Zélf denken gaat echt al een stuk beter dan vroeger.... maar nog niet optimaal blijkbaar, en het begint ná de aankoop

Hehe

Ik heb al verschillende singels gehad.

Van die wintec was ik heel tevreden. Afwassen en klaar is kees.
    Nou heb ik een neoprene. Op zich een fijne singel , alleen plakken er zoveel haartjes in en is het ook lekker zweterig.... Maar 1x in de wasmachine en hij is weer als nieuw.

De singels van Mattes zijn misschien wel huidvriendelijk, alleen als je eens een plas doormoet en al dat slijk of stuivend zand in de zomer plakt er lekker in en dan krijg je weer schuurplekjes als je niet elke keer dat ding wast.

Een lederen singel heb ik nog niet gehad. Denk dat dat nog het gemakkelijkst en fijnst is voor je paard.

Een beetje elastic en rollende gespen is altijd leuk en fijn voor jezelf en je paard. Da's dus ook iets waar ik naar zou kijken bij aankoop.

Veel plezier met kiezen!

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

O ja ik heb zo'n neoprene met van die gaatjes erin.

Grappig ja, de een zweert bij neopreen, de ander vind het niks.
    Ik vind het ook niks: zo snel zweterig en (dus, m.i.) snel kans op plekjes.

May the horse be with you!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten