Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: zelf schaapdekje maken - tip gevraagd

zelf schaapdekje maken - tip gevraagd

Ik heb nog een paar hele fijne schaapjes liggen en zou daar zelf een dekje van willen maken. Het idee is om onder een gewoon katoenen dekje een schaap te bevestigen met ruggengraatvrijheid. Zeg maar zoals de onderkant van een barefootpad.

Nu zit ik te denken, de onderkant van een schaap is erg antislip. De bovenkant van een schaap is lekker zacht. Je ziet altijd dat wat op de rug v/h paard komt het zachte (bovenkant) van het schaap is. Maar waarom gebruikt niemand de antislipwerking van de onderkant van het schaap? Als je op een los schapenvachtje gaat rijden doet iedereen WEL de suedekant naar beneden en het wolletje naar boven
    Voor de schokdemping maakt het niet uit of het woletje naar boven of beneden zit..... daar ligt het dus niet aan. Het gaat dus om het comfort voor het paard en het gebruiksgemak van het dekje.

Iemand nog een briljante ingeving hieromtrent

Re: zelf schaapdekje maken - tip gevraagd

misschien slijtage verhaal?? schapen leer is vrij zacht tov koe...

zou kunnen ja, maar er zijn wel mensen die met een complete scahpenvacht rijden... met de wol onder hun bips!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    zou kunnen ja, maar er zijn wel mensen die met een complete scahpenvacht rijden... met de wol onder hun bips!
    Ja klopt ik heb er één, maar zou het liever andersom doen. De haren nemen perfect vocht op. Maar HOE hou je hem schoon??

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb een schaap onder mijn barebackpad.
    Ik kies voor de wol op het paard vanwege comfort en vochtafvoer.

Ik heb het wel eens omgekeerd geprobeerd puur als test, maar dan had ik toch wel wat bewogen haren.

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Tinky had een schaap op een dekje genaaid. Het dekje lag dan gewoon op het paard en het schaap met de leren, niet haren kant op het dekje. Zo kan je zelf zacht in de haren zitten. Dat lijkt mij eigenlijk ideaal!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door "trea Maar HOE hou je hem schoon?? [img
    https://www.nhforum.nl/forums/images/smilies/confused_smile.gif[/img]
    Ben niet de persoon die van zelf knutselen houdt dus ik koop gewoon een kant een klaar "schaapje". Ideale sjabrakken!

Mijn bont sjabrakken was ik in de wasmachine op het wolwas programma met de speciale wolwasmiddel van Christ. Niet goedkoop, wel erg goed. Zelfs een vies sjabrak wordt er schoon van.

http://divoza.com/shop/a.visit/48b50f75 ... View/60376

ik stop mijn schaapje ook gewoon in de wasmachine, wolwasprogramma en een "gewoon" wolwasmiddel... helemaal schoon, zelfs als het schaapje op een paardenrug met hersthoornolie en allerlei andere vliegenspul heeft gelegen

Bladwijzers

Forum Rechten